+4
-0
+4
  Pavasario darbai = skaudanti nugara?

Atšilus orams dauguma iš mūsų skubame į sodus ir daržus. Ruošiame sėklas, žemę, tačiau tik ne savo nugarą, todėl jau kitą dieną pajuntame to pasekmes – nugaros skausmus... Taigi, ką daryti, kad būsimas derlius džiugintų, o sodo bei daržo darbai būtų vienas malonumas, o ne tikra kančia.

Vertikali padėtis kenkia stuburui?

Jog vertikali padėtis kenkia stuburui buvo pastebėta jau labai seniai. Tą puikiai iliustruoja Senovės Romos pavyzdys. Šiame paveikslėlyje matote Senovės Romos gyventojus, patricijus, kurie įvairius klausimus svarstydavo netgi puotaudami, atsigulę. Ir taip buvo ne dėl to, jog jie tingėdavo, jiems taip būtų patogiau. Ne, viso tokio elgesio priežastis – noras apsaugoti savo nugarą, kuri, buvo tikima, jog ilgą laiką būdama vertikalioje padėtyje kenčia. Jog vertikali laikysena kenkia stuburui rodo ir gyvūnų pavyzdys: gyvūnai stuburo problemų turi itin retai.

Skausmas – ženklas, kad reikia sustoti ir pailsėti

Nugaros skausmas – tai dažna sveikatos problema su kuria susiduria įvairaus amžiaus žmonės. Nugaros skausmai gali atsirasti dėl daugybės priežasčių: blogos laikysenos, hipodinamijos, suglebimo, raumenų patempimo, sutrikusios pilvo ir nugaros raumenų pusiausvyros, kraujagyslių ligų, dubens geometrijos pakitimų, dėl per didelių krūvių, stiprios įtampos, netaisyklingo kėlimo, todėl labai svarbu yra mokėti tinkamai paskirstyti svorį. Kelti ir stumti reikia pagrindinį krūvį suteikiant kojoms, ištiesta, jokiu būdu ne sulenkta, nugara. Geriau ne lenktis, o pritūpti. Per sunkių nešulių išvis geriau nekelti.

Be to, moterys itin atidžiai turėtų rinktis liemenėlę: netinkamai parinkta ji taip pat gali būti nugaros skausmų priežastis. Liemenėlės veržintys dirželiai nuolat dirgindami nervus gali sutrikdyti kraujotaką audiniuose. Dirbant sodo ar daržo įvairius darbus kartais net ir per didžiausius skausmus norime pabaigti tai, ką esame pradėję. Deja, taip elgtis nereikėtų, nes skausmas – tai pirmasis simptomas, kuris rodo, kad atėjo metas sustoti ir pailsėti, o ne ieškoti, kuri tie vaistai nuo skausmo, kurių išgėrus ir toliau galima tęsti sodo ir daržo darbus.

Jei grįžus iš sodo ar daržo į namus vis dar vargina tas nemalonus nugaros skausmas, tuomet jam numalšinti rekomenduojama tepalas nuo skausmo. Taip pat nugaros skausmus galite iš dalies sumažinti, jei vakare pasilepinsite karšta vonia su eglių spyglių nuoviru arba keliais jodo lašeliais.

Kaip išvengti traumų, kurios tyko sode ar darže?

Moterys, kurios ilgą laiką toje pačioje pozoje dirba, žino, ką reiškia raumenų skausmas. Norint jų nepatirti, reikia daryti pertraukėles, keisti kūno padėti, pasistengti, kad ilgą laiką nebūtų apkrautos tos pačios raumenų grupės. Pertraukėlės metu padarykite tempimo pratimus, pavyzdžiui, iškelkite abi rankas ir neva stenkitės pasiekti aukštai esantį tašką. Tempkite stuburą – įsivaizduokite, kad jis yra lyg į viršų tįstanti styga.

Dar vienas pavojus, kuris tyko sode ar darže tai - raumenų patempimas, kuris atsiranda tuomet, kai Jūsų raumenys neelastingi, tad norint jo išvengti, turime ruošti savo raumenis. Nesvarbu, ar senas, ar jaunas esate, privalote kasdien skirti bent keletą minučių mankštai. Nepamiršti pasimankštinti reikia ypač tuomet, kai ruošiatės eiti dirbti į sodą. Ta mankšta gali būti tiesiog paprastas pasivaikščiojimas, kurį nuolat didinkite. Vaikščiojimas – puikus būdas sustiprinti raumenis, pagerinti širdies darbą ir sumažinti stresą.   Pavasaris – malonus laikas, kuomet esame darbingai nusiteikę ir nenorime, kad nugaros ar kiti skausmai trukdytų mums džiaugtis tuo nuostabiu metų laiku – pavasariu! Būkite atsargūs ir pasirūpinkite savimi bei artimaisiais.

L.Rimgailė