Akių mankšta

2009-06-22

Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, pasaulyje yra 45 mln. aklų žmonių ir 135 mln. regos negalią turinčių asmenų. 80 proc. aklumo atvejų galima išvengti. Tai priklauso nuo gyvenamosios aplinkos bei paciento sąmoningumo.

Tokie veiksniai kaip:

* netaisyklingas skaitymas bei rašymas (atstumas iki objekto),
* netaisyklinga sėdėsena (daugiau vaikams),
* netinkamas apšvietimas,
* darbas kompiuteriu, TV,
* ilgas vairavimas

gadina akis.

Tokie simptomai kaip:

* akių perštėjimas,
* paraudimas,
* išsausėjimas ar ašarojimas

rodo, kad organizmas signalizuoja, jog reikia šalinti sveikatą griaunančias nuostatas.

Ilgai žiūrint viena kryptimi, įsitempia akių raumenys, dėl jų įtampos blogėja kraujotaka, akys pavargsta. Ilgą laiką būdami įtempti raumenys persitempia. Tokios sąlygos sudaro galimybę išsivystyti rimtoms ligoms.

To galima išvengti, skiriant laiko akių mankštai. Tada verčiami dirbti akį judinantys raumenys, akys geriau aprūpinamos krauju, o kartu ir deguonimi bei maisto medžiagomis. Mirksint arba atliekant pratimus, užsimerkus akies obuolys švelniai masažuojamas ir sutepamas išdžiūvęs paviršius, akys pailsi. Dabar galime atlikti keletą akių mankštos pratimų:

Akivaizdu, kad jei nedelsdami atkreipsite dėmesį į organizmo siunčiamus pavojaus signalus, laiku paskatinsite organizmo savigydos jėgas natūraliomis priemonėmis, galite ilgiau išsaugoti regos funkcijas ir išvengti nemalonių pasekmių.

1.   Patogiai atsisėskite prieš langą ir 5 sekundes pažiūrėkite į tolį.

2.   Stipriai užmerkite ir atmerkite akis. Kartokite 6 kartus.

3.   Nesukdami galvos pažiūrėkite į viršų–į apačią, į kairę–dešinę. Kartokite 6 kartus.

4.   Nesukdami galvos sukite akis ratu. Kartokite 6 kartus į vieną pusę, paskui į kitą.

5.   Užsimerkite. Judinkite akis į viršų–apačią, į kairę–dešinę. Kartokite 6 kartus.

6.   Užsimerkę sukite akis ratu. Į kiekvieną pusę kartokite 6 kartus.

7.   Greitai mirksėkite.

8.   Žiūrėkite į tolį 3 sek., paskui iškelkite pirštą prieš save 30 cm atstumu nuo akių ir žiūrėkite į piršto galiuką 5 sek. Nuleiskite ranką, vėl žiūrėkite į tolį 3sek. Po to vėl žiūrėkite į piršto galiuką. Kartokite 6 kartus.

9.   Užsimerkite ir sukamaisiais judesiais švelniai masažuokite akis pirštu 1min.

10.   Užsimerkite ir švelniai paspauskite akis pirštais. Kartokite 6 kartus.
 

Kineziterapeuto padėjėjas Marius JASNAUSKAS
 

Rašyti komentarą
Captcha
Anekdotai

archyvas