+8
-0
+8
Apatinės nugaros dalies skausmas. Kada verta rimtai sunerimti?

Mūsų nugara – tai atraminė sistema, be kurios negalėtume normaliai funkcionuoti, tačiau  kas nutinka, kad jauni ir darbingi žmonės, vieną dieną staiga pajaučia apatinės nugaros dalies skausmus? Kaip spręsti šią problemą ir kas galėtų padėti panaikinti tuos nemalonius nugaros skausmus?

Ta pati problema ir daugybė sprendimo būdų

Kadais dirbau su viena moterimi, kuri nuolat skųsdavosi nugaros skausmais. Jauna, vos trisdešimties metų moteris, kentė apatinės nugaros dalies skausmus. Ne kartą kalbėdama su manimi buvo užsiminusi apie tai, kad gal reikėtų imti ir operuoti stuburą, tuomet visi apatinės dalies nugaros skausmai kaip mat dingtų...

Deja, bėgo dienos, tačiau operacijai moteris taip ir nesiryžo. Kaskart atėjusi į darbą galėjau jausti aromatinį kvapą, mat moteris manė, jog tepalas nuo skausmo išvaduos ją nuo nugaros skausmų. Teigė, jog nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo ir fiziniai pratimai išties bent kuriam laikui padeda sumažinti nugaros skausmus, tuomet ir vėl galima ramiai dirbti įprastus dienos darbus...

Taigi, tokių žmonių, kurie kenčia apatinės nugaros dalies - juosmens skausmus, yra daugybė. Prof. Med. Dr. Heinricho Klauso Ėderio, Hanso Jurgeno Montago ir Karinos Šut knygoje „Nugaros skausmai“ pateikiama daug praktiškos ir naudingos informacijos tiems, kurie kenčia nugaros skausmus. Dalinamės keletu patarimų iš šios knygos.

Apatinės nugaros dalies skausmo priežastys. Kokios jos?

Ne paslaptis, jog sėdėjimas netinkamoje padėtyje, miegojimas minkštose lovose, netinkamas daiktų kėlimas ar netgi ankštų batų avėjimas gali sukelti nugaros skausmus. O ir pasyvus mūsų gyvenimo būdas – judėjimo stoka ir viršsvoris gali būti priežastis atsirasti nugaros skausmams. Pavyzdžiui, juosmens slankstelių sindromas dažniausiai atsiranda dėl ilgo sėdėjimo prie televizoriaus, kompiuterio, kuomet keliame daiktus netinkamoje padėtyje, vengiame sportuoti, judėti. Tada ir atsiranda tie visi nemalonūs nugaros skausmai.

Nugaros skausmas gali būti skiriami į ūminius, apyūmius arba lėtinius. Ūminis skausmas gali trukti 4–6 savaites, apyūmis – 6–12 savaites, lėtinis skausmas – daugiau nei 12 savaičių. Nugaros skausmas gerokai kenkia žmogaus gyvenimo kokybei, mažina darbingumą ir netgi gali būti viena iš invalidumo priežasčių. Tad būtina ieškoti būdų, kaip įveikti nugaros skausmus.

Kaip būtų galima išvengti apatinės dalies nugaros skausmų?

Norint išvengti nugaros skausmų reikia įprasti laikyti savo kūną taip, kad stuburas būtų kuo mažiau apkraunamas. Štai, kad ir knygoje pateikiamas paprastas kasdieninis veiksmas  - kilimo siurbimas. Jei norime nepakenkti savo stuburui, tuomet turėtume siurbti nesusilenkę, bet išsitiesę, taip, kaip pavaizduota šiame paveikslėlyje:

O štai tie, kurie ypač daug važinėja, turėtų pagalvoti apie tai, ar tikrai teisingai sėdi savo automobilyje. Automobilio sėdynės turėtų būti patogios, neturėtumėte vairuoti susilenkę. Jei laukia ilgas kelias, tuomet rekomenduoja sustoti, kad galėtumėte pavaikščioti ir pamankštinti savo kojas.

Atsiradus ūminiams apatinės nugaros dalies skausmams taikoma ramybė ir gydymas vaistais. Jei nutiko taip, jog pradėjo varginti apatinės nugaros skausmai, padėti juos sumažinti galėtų gydomoji stuburo gimnastika - pratimai, kurie stiprina nugaros, dubens ir pilvo raumenis. Vienas iš tokių pratimų, kuris stiprina visus nugaros raumenis, yra šis:

 

Tokioje pozoje reikia pabūti apie 5 sekundes, po to tiek pat laiko atsipalaiduoti. Pratimą kartoti 6 kartus. Taigi, ugdykite teisingus įpročius, dirbkite ergonomiškoje darbo vietoje, nepamirškite skirti laiko sportui ar bent jau pasivaikščiojimui, tuomet neteks patirti tų nemalonių nugaros skausmų.

L.Rimgailė