Ekologiškų produktų pirkėjų jau netrūksta ne tik sostinėje

Per
krizę kritęs ekologiškų produktų vartojimas vėl atsigauna. Svarbiausia, kad
tokius produktus vis noriau renkasi ne tik sostinės gyventojai. Tai pastebi
tokiais produktais prekiaujantys verslininkai, kurie neabejoja, kad mūsų šalies
ekologiškų produktų rinkoje dar apstu neišnaudotų galimybių.

„Mūsų įmonė veiklą pradėjo per pačią krizę.
Tuomet ekologiškų ir aukštos kokybės produktų vartojimas išties buvo sumažėjęs,
tačiau, nepaisant to, mūsų veikla nuolat plėtėsi, kaip ir šiuo metu“, – sakė
ekologiškais ir aukštos kokybės produktais prekiaujančios bendrovės „Livinn– sveiki
produktai“ komercijos direktorius Aris Azguridis.

Nors egzistuoja nuomonė, kad ekologiškus,
aukštesnės kokybės, vadinasi, ir brangesnius, produktus dažniausiai perka
palyginti jauni ir didesnes pajamas gaunantys sostinės gyventojai, A. Azguridis
sako, jog tai tik stereotipas. Bendrovė ką tik atidarė atnaujintą parduotuvę
Kauno „Akropolyje“, jų parduotuvių yra ir Klaipėdoje, ir Šiauliuose, ir
Panevėžyje. Pasak bendrovės komercijos vadovo, strategija plėstis už sostinės
ribų pasiteisino.

Per pastaruosius dvejus metus bendrovės
apyvarta išaugo 27 proc. Nors didžiausias augimas fiksuojamas Vilniuje, kiti
miestai atsilieka labai nedaug. Vilniuje „Livinn – sveiki produktai“ apyvarta
augo 35 proc., Klaipėdoje ir Panevėžyje – po 26 proc., Kaune – 20 procentų.

„Kokybiškas maistas, kosmetika neabejotinai
yra svarbūs ne tik gyvenantiems sostinėje, bet ir kitų miestų pirkėjams. Jie
net labiau viskuo domisi, gilinasi, pageidauja išsamesnių konsultacijų. Šia
prasme, pavyzdžiui, labai maloniai nustebino Panevėžys“, – teigė A. Azguridis.

„Livinn – sveiki produktai“ laikosi
strategijos parduotuves atidaryti didžiuosiuose prekybos centruose. Taip pavyksta
atsirasti arčiau vartotojų, kurie į prekybos centrus vyksta pirkti kasdienio
vartojimo prekių.

„Patogi vieta, erdvios mašinų aikštelės,
dideli žmonių srautai – tai pagrindiniai prekybos centrų pranašumai. Tačiau
vien tai, kad turėsi parduotuvę kuriame nors „Akropolyje“ sėkmės negarantuoja.
Svarbu ir parduotuvės vieta pačiame prekybos centre, ir jos patogumas
pirkėjams, ir, galiausiai, asortimentas bei aptarnavimo ir konsultacijų
kokybė“, – aiškino A. Azguridis.

Pavyzdžiui, iki šiol Kauno „Akropolyje“
veikusi parduotuvė bendrovės netenkino, todėl buvo persikelta į naujas
patalpas, sukurtas visiškai naujas parduotuvės interjeras.

Pasak A. Azguridžio, nors prekybos centrai
garantuoja didelius žmonių srautus, spontaniški pirkėjai, kurie užsuka tik
pasidairyti ir ką nors įsigyja, sudaro mažesniąją klientų dalį.

„Mūsų asortimente daug kasdienio vartojimo
prekių, pagrindinių produktų. Dauguma mūsų klientų žino, ko nori, ir ateina turėdami
tikslą, jau susiradę informacijos apie vieną ar kitą prekę. Žinoma, pasitaiko
ir spontaniškų pirkėjų, tačiau jų daugiau būna prieš šventes, kai ieškoma
dovanų“, – pasakojo A. Azguridis.

Anot jo, ekologiškų produktų rinka galėtų
augti ir sparčiau, tačiau dalis prekybininkų manipuliuoja tuo, kad vartotojų
žinios apie ekologiškus produktus vis dar nepakankamos, ir paprastos prekės
parduodamos kaip ekologiškos.

„Vartotojai kartais visai nekreipia dėmesio į
prekės ženklinimą. Tad tie pardavėjai, kurių asortimente daug nesertifikuotų
prekių, išlošia sudarydami mažesnių kainų įspūdį. Dažniausiai tai yra „pilka“
zona, balansuojant tarp ekologiškų, pseudoekologiškų, madingų, tuo metu
labiausiai perkamų, ir kuo pigesnių prekių, kartu sudarant įspūdį, kad tai
tikrai ekologiškos prekės“, – pažymėjo A. Azguridis.