+5
-0
+5
Kodėl būtina laiku pasirūpinti savo pavargusiomis kojomis?

Dažnai moterys po ilgos darbo dienos skundžiasi, jog jas vargina kojų skausmas ir tinimas. Ką daryti tuomet, kai norisi džiaugtis ne tik gražiomis, bet ir sveikomis kojomis?

Nuvargusių kojų sindromas. Kas tai?

Žmogaus kūnas – kaip automobilis, kuris, negaudamas pakankamai judėjimo, tarsi„užrūdija“.

Kojos – tai tars mūsų ratai, jos yra labai svarbios mūsų judėjimui, todėl labai svarbu pasirūpinti, kad jų neištiktų taip vadinama „užrūdijimo“ būklė – kojų venų varikozė. Per ligos pažeistas venas sunkiai teka kraujas, tinsta kojos, apsunksta, o neretai ant kojų dar ir išryškėja ne itin estetiškas melsvai raudonas tinklelis, kuris kartais gali iškilti ir į paviršių.

Priežastys, kurios lemia venų varikozės atsiradimą.

Venų varikozė gali atsirasti dėl trijų pagrindinių priežasčių:

1.Paveldėjimo;
2.Sėdimo arba stovėjimo darbo. Tai - dažna biurų tarnautojų, gydytojų, mokytojų ar pardavėjų, kirpėjų, vaistininkų problema;
3.Po gimdymo.

Varikozinės venos vis dažniau ima varginti ne pagyvenusius, bet vis jaunesnius, mažiau nei 40 metų amžiaus žmones. Pastebima, kad venų varikozė, dar kitaip vadinama mazginiu venų išsiplėtimu, vargina tiek moteris, tiek vyrus. Tiesa, moteris – kiek dažniau. Moterims paprastai poodžio venų net nematyti, na, o vyrams, ypač dirbantiems fizinį darbą, gali matytis paviršinių venų kontūrai. Beje, jei kamuoja venų varikozė, galima kelti ne daugiau nei 3 – 5 kg svorio, tad būkite atsargūs ir nepersitempkite.

Merginoms ir moterims reikėtų žinoti - jei yra vartojamos kontraceptinės tabletės, tuomet jos kraują tirština, o, esant venų varikozė, kraują reikia ne tirštinti, o skystinti. Galima teigti, kad ši kraujotakos liga itin paūmėja sergant menstruacijomis (ypač antroje dienos pusėje). Nėštumo metu padidėja slėgis į venų sieneles, dėl to jos labiau matomos; kojas itin skauda dėl to, kad sunkiau cirkuliuoja kraujas (gali būti pakitusi vožtuvų veikla).

Ką daryti, jei norite, kad jūsų venos būtų sveikos?

  • Esant venų varikozei reikėtų kaip galima dažniau sportuoti: važinėti dviračiu, plaukioti, vaikščioti pėsčiomis ar atlikti fizinius pratimus, gerinančius kojų kraujotaką. Toks fizinis krūvis treniruoja kūną, širdį ir kraujagyslių sistemą.
  • Ilgai sėdint reikia keisti kūno pozą, pajudėti ne rečiau kaip kas pusvalandį bei nesėdėti sukryžiavus kojų. Labai pravartu, kad būtų stiprinami blauzdų raumenys, kurie yra svarbiausi veninio kraujo varikliai.
  • Kojoms padėtų ir grūdinimasis, jei konkrečiau – kontrastinis dušas, nes tiek šaltesnis, tiek šiltesnis dušas aktyvina visą žmogaus organizmo kraujotakos sistemą.
  • Nemalonų kojų sunkumo jausmą ir skausmą padeda pašalinti tepalas, kurio sudėtyje yra heparino, pavyzdžiui, „Lioton“. Heparinas pasižymi kraują skystinančiu, priešuždegiminiu ir antiedeminiu poveikiu, pagerina vietinę mikrocirkuliaciją, mažina patinimą esant išsiplėtusioms venoms, todėl puikiai tinka pavargusiomis ir apsunkusiomis kojoms „palepinti“.
  • Taip pat padėtų aptempiamos kompresinės kojinės. Būtent kompresinės kojinės nepamainomos kelionėse autobusu ar lėktuvu, kai tenka ilgai sėdėti.
  • Beje, vertėtų suklusti toms damoms, kurios nė dienos negali be aukštakulnių; esant venų varikozei, būtent tokia avalynė, tik pablogina visą situaciją – gali paūmėti venų ar odos uždegimai, egzema. Dar blogiau, kai atsiveria sunkiai gyjančios opos, galimi kraujavimai iš varikozinių poodžio venų mazgų.

Moterys, na, ir kas, kad vyras blogu žvilgsniu į jus pažiūrės tuomet, kai grįžusios namo po dienos darbų, imsime ir kelioms minutėms prigulsite kojas pakėlę aukštyn. Drąsiai tai darykite, nes tai tai labai padeda sumažinti varikozinių venų atsiradimą.

L.Rimgailė