+5
-0
+5
Slides užsidėjai, bet ar apšilimą padarei?

Sniegas, kalnai ir žydras dangus verčia mus įšokti į patį patogiausią žiemos kombinezoną ir lėkti mėgautis žiemos linksmybėmis. Nesvarbu, ar Lietuvoje ant Tauro kalno, ar Prancūzijos Alpėse. Skubame, lekiame ir pamirštame, kad visai nesvarbu, kokioje pasaulio vietoje mes slidinėtume, tiek vienam, tiek kitam slidinėjimui reikia iš anksto tinkamai pasiruošti.

Kodėl prieš pradedant slidinėti yra svarbu padaryti apšilimą?

Slidinėjimas – viena populiariausių pramogų šaltojo sezono metu. Tiesa, tai ne tik pramoga – tai atskira sporto šaka, o kur sportas, ten ir traumos. Tad prieš vykstant slidinėti pravartu žinoti keletą taisyklių, kurios padės išvengti įvairių slidinėjimo traumų.

Ne paslaptis, jog prieš bet kokį sportą yra būtina padaryti apšilimą. Kai ateinate į sporto salę, normalu, jog padarote apšilimą, panašiai yra ir su slidinėjimu – prieš pradedant slidinėti reikia padaryti apšilimą. Ir dar, jei žinote, jog už poros mėnesių Jūsų laukia aktyvios atostogos kalnuose, nepamirškite skirti laiko ne tik kokybiškos slidinėjimo aprangos paieškai, bet ir paruoškite savo kūną. Kaip? Visai paprastai - ištvermės treniruotės padės pasiruošti slidinėjimui kalnuose: šios treniruotės gerina širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemas.

Namuose ar sporto klube pravartu atlikti kardio pratimus, kurie ne tik sustiprins širdį, bet taip pat padidins ir ištvermę, pagerins Jūsų fizinį pasiruošimą. Tai ypač aktualu tuomet, kai galvojate apie aktyvias atostogas kalnuose, kurių metu reikia, kad žmogaus ištvermė ir širdis būtų stipri. Pasiruoškite tam iš anksto!

Verta nepamiršti, jog kardio treniruokliuose galima rasti atskirą programą „intervalinės treniruotės“ – spustelėkite pirštų galiuku ant tos programos ir pagal savo fizinį pajėgumą pasirinkite krūvį bei atstumą, kuris bus įveikiamas per tam tikrą laiko tarpą. Tokios intervalinės kardio treniruotės tikrai Jus paruoš slidinėjimo sezonui.

Ruošiantis slidinėti - ypatingas dėmesys tam tikriems kūno raumenims

Slidinėjimo metu dirba daugybę raumenų, tad prieš ruošiantis slidinėti reikia nepamiršti treniruoti raumenis – daugiausiai kojų – blauzdas ir keturgalvį (šlaunis). Tokie pratimai kaip pritūpimai ar įtūpstai puikiai padės sutvirtinti kojų raumenis.

Itin didelį dėmesį reikėtų skirti šiems raumenims: keturgalviui, pakinkliui, apatinei nugaros daliai, blauzdai, klubiniams blauzdikaulio raiščiams, abduktoriams. Jei lankote sporto klubą, nepamirškite pasportuoti su taip vadinamu „irklavimo treniruokliu“, kuris padės sustiprinti beveik visas Jūsų kūno raumenų grupes. Po tokių treniruočių galite būti tikri, jog slidinėjant kalnuose rizika patirti raumenų patempimą, plyšimą bus daug mažesnė.

Kai po slidinėjimo atsiranda nugaros skausmas

Nugaros skausmas po slidinėjimų – gan dažnas simptomas, kuriuo dažnai skundžiasi tie, kas dirba sėdimą darbą. Kad po smagios kelionės į kalnus su slidėmis Jums netektų skųstis, jog skauda nugarą, pradėkite daryti juosmeninės nugaros dalies ir liemens raumenis stiprinančius pratimus. Tinkamai paruošus šiuos raumenis galima išvengti nugaros skausmų. Jei visgi slidinėjimo metu atsiranda nugaros skausmas, pravartu savo kelionių vaistinėlėje turėti tepalo nuo skausmo. Tepalas nuo skausmo sumažins nugaros skausmus, leis greičiau ir vėl pradėti džiaugtis žiemos pramogoms. Dauguma slidininkų žino, jog patinimui ir kraujosruvoms mažinti veiksmingas heparino tepalas, pavyzdžiui, „Lioton 1000“.

Iškritus sniegui ir atsiradus sniego pusnims skubame ant kalniuko, dedamės slides ir čiuožiame su viltimi, jog smagiai slysdami kalniuku ir gaudydami žiemos vėją patirsime daug džiaugsmo ir adrenalino. Taip, visa tai tikrai galime patirti, tačiau tik tuo atveju, jei tinkamai tam pasiruošime ir žiemos pramogos netaps traumos priežastimi. Tad mėgaukitės žiemos pramogomis atsargiai, pasiruoškite tam iš anksto.

L.Rimgailė