Vilniuje viešėsianti fitneso legenda Julio Papi: „Sveikas gyvenimo būdas laikosi ant trijų dramblių“

Šiuo metu Bukarešte (Rumunija) įsikūręs Ispanijos fitneso treneris Julio Papi vadovaujasi vieninteliu principu. „Judėjimas yra gyvenimas“, – įsitikinęs jis. Sveiko gyvenimo būdo šalininkas ir sporto profesionalas, remdamasis ilgamete patirtimi, atskleidė tris pagrindinius faktorius, iš kurių susideda sveikatingumo piramidė.

 

„Kad ir kaip keistųsi pasaulis, sveikas gyvenimo būdas, apimantis ir gerą savijautą ir taip trokštamas dailias kūno linijas, vis dar laikosi ant trijų dramblių: tinkamas fizinis aktyvumas, tinkamas poilsis ir tinkama mityba. Tai yra visa ko pagrindas, tačiau niekuomet nereikia skubėti ir juolab pasiduoti. Viskas turi vykti pamažu, žingsnelis po žingsnelio“, – aiškina J. Papi.

 

Pasaulio pamiltas treneris sako, jog tik dėl gražesnių kūno linijų besistengiančius žmones galima suskirstyti į dvi kategorijas. Vieni – treniruočių atsisako, kai pasiekia norimą rezultatą, antriesiems neužtenka valios net ir užsibrėžtam tikslui pasiekti.

 

„Pasiekti rezultatai, jeigu staiga sustabdomos treniruotės, pradeda nykti labai greitai, todėl silpnesnės valios žmonės, dažniausiai susikoncentravę tik į trumpalaikį tikslą ar jo visai neturintys, nusivilia, visiškai praranda motyvaciją. Man pačiam sportas – tai gyvenimo teikiamas malonumas. Svarbiausia – ne rezultatas, kuris taip pat teikia malonumą, bet pats procesas. Vienas mano mokytojų man yra pasakęs: „Žmogaus tikslas – laimėti, bet tikroji romantika – kova“. Taigi, svarbiausia ne išorinis grožis, o tai, kaip jo siekiant keičiasi vidus“, – teigia J. Papi.

 

Jei žmogaus tikslas numesti svorio, Julio rekomenduoja rinktis arba mažo intensyvumo viso kūno treniruotes, arba didelio intensyvumo medžiagų apykaitą gerinančias treniruotes, priklausomai nuo žmogaus fizinio pasirengimo ir gebėjimų. Jei tikslas – sustiprinti kūną ir padidinti raumenų masę, tuomet vertėtų rinktis jėgos treniruotes, kurios apima darbą su svarmenimis.

 

„Kad ir kokią treniruotę pasirinktumėte ir tikslą turėtumėte, vien fizinis aktyvumas teisingai suderintas su poilsiu neleis jums džiaugtis sveiku kūnu ir gera savijauta. Dar viena pagrindinė sudedamoji dalis yra mityba, tačiau vos tik pradėję sportuoti neskubėkite imtis drastiškų pokyčių. Mityba turi būti keičiama pamažu ir tai jokiu būdų neturėtų būti prie kraštutinumų vedančios dietos. Per trumpą laiką įvesti kardinalius pokyčius yra labai sudėtinga ir tai tampa dar viena staigaus visko metimo ir rankų nuleidimo, nusivylimo priežastimi. Geriausia iš pradžių įprastą mityba papildyti keletu mažų sveikos mitybos taisyklių ir laikui bėgant jų įvesti vis daugiau, kol sveika mityba taps įpročiu ilgam laikui, o gal ir visam gyvenimui“, – pataria J. Papi.  

 

Julio Papi yra vienas iš didelio trenerių būrio, spalio 4 d. vesiančių treniruotes tūkstančius sporto entuziastų sutraukiančiame renginyje „Nike treniruočių diena, įkvėpta Impuls“. Jis yra pirmas Ispanijos atstovas vedantis mokymus daugiau nei 40-yje šalių, o jo biografijos eilutėje – dešimtys knygų, vadovėlių, instrukcijų įvairiomis kalbomis apie treniruotes ir sveiką gyvenimo būdą.

 

Renginyje Julio Papi ves tris treniruotes: 2006 m. savo paties sukurtą „PortDeBras“, „Integrated Power Strech“ ir „Metabolic Body Challenge“. Pirmoji treniruotė netruko sulaukti pasekėjų visame pasaulyje. Ji jungia baleto techniką, kineziterapijos bei žmogaus judėjimo principus ir taip stiprina žmogaus kūną bei sveikatą. Antroji treniruotė – puikus būdas sporto salėje suderinti kūno ir proto veiklą su fizioterapijos metodais, pritaikytais fitneso grupėms. Trečioji treniruotė bus kupina dinamikos, skirtingo intensyvumo pratimų, ugdančių kūno jėgą ir ištvermę.

 

Spalio 4-5 d. „Litexpo“ parodų centre vyks Vilniaus sporto festivalis – šurmuliuos jau tradicine tapusi sostinės sporto mugė, vyks galiūno Žydrūno Savicko vardo jėgos sporto šakų tarptautinis turnyras. Vienu pagrindinių festivalio akcentų taps antrą kartą Lietuvoje rengiama pasaulinė sporto fiesta „Nike treniruočių diena, įkvėpta Impuls“, kurios dalyviams geriausi treneriai iš Lietuvos ir užsienio ruošia net 18 treniruočių programą.