+5
-0
+5
Žymių žmonių mintys apie sveikatą. Ko iš jų mes galėtume pasimokyti?

Kartais viena perskaityta mintis mus gali pakylėti tarsi iki dangaus, priversti keistis ir tapti kitokiais: geresniais, sveikesniais, gražesniais... Tad šįkart išrinkome penkias žymių žmonių citatas apie sveikatą. Ne tik išrinkome, bet ir pasistengėme jas apžvelgti ir pažiūrėti, ko kiekvienas iš mūsų galėtume pasimokyti iš jų.

Šekspyras: „Žmonės serga tik dėl to, kad gyvena pertekliuje ir nežino jokių trūkumų.“

Kiekvienas laikmetis turėjo savo tam tikras ligas. Jei viduramžiais pasaulį sukrėtė daugybė žmonių mirčių nuo maro epidemijų, tai dabar, XXI amžiuje, viena iš labiausiai paplitusių ligų tarp viso pasaulio žmonių yra cukrinis diabetas. Skaičiuojama, jog antrojo tipo cukriniu diabetu kasmet suserga vis daugiau žmonių. Labai dažnai žmonės cukriniu diabetu suserga dėl to, jog valgo viską, kas pasitaiko po ranka: saldumynus, angliavandenius ir vis rečiau į burną deda daržoves ar vaisius... Taigi, XVI a. pasakęs mintį, jog žmonės serga dėl to, kad gyvena pertekliuje, Šekspyras buvo išties labai teisus.

Franklinas: „Pietų suvalgykite nedaug, vakarienės – dar mažiau, o būtų dar geriau, jeigu miegoti eitumėte visai nevakarieniavę.“

XIX a. gyvenęs B. Franklinas pamiršo paminėti, jog žmogui labai svarbūs yra ir pusryčiai – jie turi sudaryti apie 30 proc. visos dienos mitybos raciono. Labai svarbu yra turėti savo mitybos ritmą, įprasti maitintis tam tikru laiku ir, žinoma, geriau dažniau ir nedidelėmis porcijomis. Faktas, jog pietų reikėtų suvalgyti daugiau, o vakarienės – mažiau ir būtinai, kaip sako šiuolaikinės mitybos specialistai, pasistenkite nevalgyti bent dvi valandos prieš miegą.

 Franklinas: „Elkitės su savo kojomis taip, kaip numatė Gamta – esant mažiausiai progai išlaisvinkite jas, vaikščiokite basi.“

Dar viena puiki B. Franklino mintis moko mus tinkamai rūpintis savo kojomis ir niekuomet jų nepamiršti. Jis ragina net ir „miesto vaikus“ atsigręžti į gamtą ir pasimėgauti jos teikiamais malonumais – šaltu upės ar ežero vandeniu, jūros smėliu ir akmenėliais – panardinus pėdas į visus tokius gamtos stebuklus mes išties pagerinsime savo kojų sveikatą. Vaikštant basomis gerėja viso organizmo būklė, nes yra stimuliuojami pėdų taškai, kurie yra atsakingi už vidaus organų veiklą. Tad kitą kartą, kai po ilgos ir varginančios dienos grįšite iš darbo namo, jei pajausite, jog vargina kojų skausmas, tirpsta kojos, padės ne tik tepalas nuo skausmo, bet ir pasivaikščiojimas basomis. Tik būkite atsargūs, prieš žengiant žingsnį, patikrinkite, ar paviršius saugus, nesusižeiskite.

 Aurelijus: „Nesielkite taip, tartum jums būtų skirta gyventi tūkstantį metų.“

Šią citatą ypač reikėtų įsidėmėti jauniems žmonėms, kuriems atrodo, jog visas jų gyvenimas jiems dar prieš akis. Kiek metų gyvensite priklauso tik nuo Jūsų pačių įpročių, mitybos, gyvenimo ritmo. Atsiradęs galvos skausmas gali būti pasekmė patiriamo darbe streso, nereikalingo nervinimosi dėl dalykų, kurių Jūs net negalite pakeisti. Išmokite gyventi išmintingai ir sveikai, be streso ir nerimo. Skaitykite knygas apie sveiką mitybą, domėkitės, tuomet tikrai sulauksite solidaus amžiaus.

 U. Holmanas: „Dievas savo kūriniams šviesą, orą ir vandenį atsiuntė iš dangaus, bet žmogus užsidarė tvankiuose urvuose ir dar stebisi, kodėl jo giminė miršta.“

XXI amžiuje daug laiko praleidžiame dirbdami biuruose, grįžę iš darbo laisvalaikis būna namuose, uždaroje erdvėje. Bent jau vasarą pasistenkime naudotis visomis Dievo sukurtomis gamtos dovanomis – geru oru, saule ir vandeniu.

L.Rimgailė