Klausimas:

Sveiki, man 25 metai, turiu porą problemų, tačiau mano endokrinologė nesiteikė man nieko išsamiau paaiškinti. Esmė tokia - pernai vasarą buvo nustatytas padidėjęs prolaktino kiekis (apie 800. nustatytas atsitiktinai, tiriant, kodėl padidėjo veido plaukuotumas), paskirtas gydymas Bromokriptinu (jo visiškai netoleruoju, kuo ilgiau vartoju - tuo blogesnė savijauta), padarytas galvos magnetinio rezonanso tyrimas, prolaktinomos nėra. Tuo metu gydžiausi įtariamą nesisteminę jungiamojo audinio ligą medroliu(manau, kad jos nėra, nes tiesiog gydymas buvo paskirtas daugmaž tokiu būdu: pabandom, o gal padės). Bromokriptino vartojimą po 1,5 mėn. nutraukiau savavališkai, nes nebegalėjau pakelti šalutinio poveikio (baisaus galvos svaigimo ir rankų drebėjimo). Jaučiausi gerai, kol savo ginekologės nepaklausiau, ar gali galva svaigti dėl to, kad nebetinka kontraceptikai (tuo metu bromokriptino negėriau, kontraceptikus vartoju nuo paauglystės, nes mėnesinės labai nereguliarios, tiesa, dažniau būna kas 2 savaites, nei rečiau nei kartą per mėnesį, ir baisiai skausmingos ir kiti preparatai tiesiog nepadeda), baigėsi tuo, kad gavau krūvelę siuntimų - pas endokrinologą, mamologą ir... psichiatrą, nes ginekologė aprėkė mane, kad skausmingos mėnesinės yra psichiatrinė problema, o ne kažkas kito, kad kontraceptikai nuo šiol man draudžiami ir kad visas mano bėdas sutvarkys Prefemin, nuo kurio man nei šilta nei šalta. Galvos svaigimas praėjo nutraukus Meloxistad, kurį buvo paskyrusi reumatologė, vartojimą. Sausio 14-ą buvo vėl atlikti hormoniniai tyrimai - prolaktinas virš 2000, TTH - apie 5, buvo vėl paskirtas gydymas Bromokriptinu (kitų vaistų, deja, neįperku). Geriu nuo sausio 14-os iki dabar, tačiau ketvirčio bromokriptino tabletės šalutinį poveikį galiu padaryti bent jau pakenčiamu tik 2 tabletėmis vaistų nuo pykinimo, 4- iomis 400mh Ibumetino ir tablete Betaserco (jo negeriant nesugebu paeiti tiesiai). Taip pat pradėjo slinkti plaukai, ėmė niežėti viso kūno odą (jokie tepalai nepadeda, bėrimo jokio nėra), skaudėti kojas (skausmas tarsi nuo blauzdų luptų mėsą nuo kaulų). Tiesiog noriu paklausti, kokios būtų pasekmės nevartojant Bromokriptino; jo nevartodama jaučiuosi tikrai gerai, krūtų problemų irgi neturiu - jos neskausmingos, beveik nulinio dydžio (sveriu 50kg, todėl, manau, kad toks dydis yra normalu), prieš mėnesines ir per jas nepasikeičia. Žinau, kad viena iš pasekmių nevaisingumas, kuris man nė trupučio netrukdo, nes vaikų turėti apskritai neplanuoju (beje, vien dėl to gydytojai aiškina, kad turėčiau nueiti pas psichiatrą, anot jų, vaikų nenorėjimas yra psichikos problema). Ir ar negali prolaktino kiekio padidėjimas būti paveldimas? Mama pasakojo, kad kai ji nevartoja kontraceptikų, jos mėnesinės tokia pat palaida bala kaip ir mano, tik papildomai pradeda gamintis pienas.