„Ai, nevalgysiu“: kas nutinka, kai valgome per mažai?

Stenkitės valgyti bent kas kelias val.

Neįmanoma nurodyti, kaip dažnai turite valgyti, tad neįmanoma nuodyti tikslaus valandų skaičiaus – visų mūsų valgymo ritmas, medžiagų apykaita ir kt. labai skiriasi, tačiau valgyti kas kelias valandas tikrai naudinga. „Valgydami reguliariai išliekame energingi, budrūs, galime lengvai susikaupti ir nepersivalgome, “ -  sako mitybos specialistė iš Niujorko Brigitte Zeitlin. Jei visą dieną nevalgysite, tai jokiu būdu nereikš, kad organizmo darbas sustos, tačiau organizmas to nepamirš.

Jei nepapusryčiausite ar nepapietausite, tikėtina,  aptingsite, bus sunkiau susikaupti

„Gliukozė – pagrindinis smegenų variklis, o daugiausiai gliukozės turi angliavandenių gausūs maisto produktai,“ – teigia kita mitybos specialistė Rachele Pojednic. Užuot rinkęsi rafinuotus angliavandenius, atkreipkite dėmesį sudėtinius angliavandenius: daržoves, vaisius, viso grūdo produktus – organizmas juos virškina ilgiau. Organizmui pristigus angliavandenių, sumažėja cukraus kiekis kraujyje, jaučiatės vangiai ir sunkiau susikaupiate.

Nepamirškime ir fiziologijos

Jums jau sunkiau susikaupti ir dirbti, pavyzdžiui, atsakinėti į el. laiškus, bet nebegalite nustoti  galvoti apie maistą. „Hormonai jums praneš, kad išalkote,“  - pasakoja R. Pojednic. Nepavalgę jaučiamės blogai  ar net imame prakaituoti.

Ieškome greito, bet laikino išsigelbėjimo

„Kai esame alkani kaip vilkai, labiausiai norime angliavandenių ir ko nors saldaus – siekiame pakelti cukraus kiekį kraujyje,“ – primena mitybos specialistas Harris Pincus. Vis dėlto, suvalgius saldumynų ar kitokių  angliavandenių, cukraus kiekis kraujyje pakyla tik labai trumpam ir netrukus vėl staigiai krenta -  alkio problema vis dar neišspręsta.

Be to, kai valgome peralkę, dažnai persivalgome. „Norėdami gauti visas dienos kalorijas, dažnai persivalgome, todėl gali pykinti, trikti virškinimas,“  - perspėja B. Zeitlin, o R. Pojednic pastebi, kad persivalgome, nes valgome per greitai ir ignoruojame organizmo  siunčiamus sotumo signalus.

Galime jausti nuovargį ir kitas nemalonias pasėkmes

Valganti nepakankamai, organizmas pristinga būtinų, raumenims, kaulams, imuninei  sistemui  reikalingų baltymų  - jei baltymų organizmui stinga ilgai, neturime energijos, negalime mankštintis.

Taigi, sunku pasakyti, kaip dažnai turite valgyti būtent jūs – tačiau pabandyti, paeksperimentuoti ir tai sužinoti tikrai verta.

Straipsnio autorė Giedrė Janušaite (Šaltinis SELF)

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė