10 paprastų žingsnių kelyje į laimę
  1. Pradėkite nuo paprastų dalykų

Nevertėtų susikoncentruoti į sudėtingas meditacijas ar apmąstymus apie gyvenimo prasmę – pakaks, kad laiku eitumėte miegoti, laiku pavalgytumėte. Paprasta, pasakysite. Vis dėlto, itin svarbu.

2. Rytas už vakarą protingesnis

Kai kurie žmonės stengiasi kuo greičiau atsikratyti neigiamų emocijų, kad tik miegoti eitų išsikrovę ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai. Vis dėlto, įrodyta, kad kartais nebūtina išreikšti pykčio – jei supykote dėl ne pačių reikšmingiausių dalykų, toliau laikydami pyktį tik dar prasčiau jausitės, o štai neišreikšdami pykčio leisite jam pranykti

3. Vaidinkite, kol nebereikės vaidinti

Elgiamės taip, kaip jaučiamės. Jei jums liūdna, bet pamėginsite imtis linksmos veiklos, iškart pasijusite lengviau. Jei ant ko nors supykote, pamėginkite padaryti tam žmogui ką nors gero – pyktis bemat išgaruos.

4. Atsiduokite gyvenimui iš širdies

Iššūkiai, netikėtumai – raktas į laimę. Staigmenos stimuliuoja smegenis, tad jaučiate malonumą, jei pavyksta su netikėta situacija susidoroti sėkmingai. Naujomis veiklomis užsiimantys, pavyzdžiui, į nepažįstamas vieta keliaujantys ar naujų dalykų besimokantys žmonės yra laimingesni nei tie, kurie visą gyvenimą nedrįsta išeiti už savo komforto zonos ribų.

5. Pamirškite trumpalaikius malonumus tuomet, kai liūdna

Gal jau pastebėjote, kad jausdamiesi prastai ir griebdamiesi gelbėjimosi šiaudo, paskui dėl to jaučiatės tik dar prasčiau? Malonu buvo tik minutę, o štai kaltė ir kontrolės jausmo praradimas neapleidžia kur kas ilgiau ir ta viena taurė vyno, ledų porcija ar kitas trumpas malonumas išties praranda savo vertę.

6. Laimės... nusipirkite

Mums reikia jaustis mylimiems, užtikrintiems ir žinoti, kad gerai atliekame savo darbą. Mums taip pat svarbu jausti, kad viską kontroliuojame. Gal pinigai ir ne visada užtikrina šiuos poreikius, bet padėti įdomiai leisti laiką su draugais ar šeima, rūpintis savo sveikata, atsipalaiduoti, patirti naujų potyrių pinigai tikrai gali.

7. Maksimalizmui – ne

Vieni žmonės renkasi ir sprendžia atsižvelgdami į tai, ar konkretus daiktas, dalykas jiems tinka. Kiti gi nori priimti geriausią įmanomą sprendimą, tad net jei rinkdamiesi kuprinę mato, kad konkreti kuprinė jau yra tai, ko jiems reikia, kuprinę jie pirks tik tada, kai peržiūrės visas įmanomas galimybes. Nenuostabu, kad pirmieji  dažniausiai būna laimingesni: maksimalistai priimdami sprendimą išeikvoja daug savo laiko ir energijos, o apsisprendę dar ir jaudinasi, ar gerai nusprendė.

8. Energiją pakels judėjimas

Visi esame girdėję, kad judėjimas suteikia energijos, bet dažnas kartais tiesiog patingime. Iš tiesų, judėjimas – vienas lengviausių nuotaikos pagerinimo būdų: užtenka bent 10 min. pasivaikščioti ir jau pasijusite geriau.

 

 9. Nesikabinėkite

Kartais galvojame, kad be mūsų priminimų, nuolatinių priekaištų ar kabinėjimosi, artimieji nežinos, ką daryti ir pasaulis tiesiog sugrius. Tačiau tai netiesa. Iš tiesų, aplinkiniai yra pakankamai protingi, žino, ką turi daryti ir be jūsų nuolatinių priekabių, o nesikabinėdami pamatysite, kad atsirado daugiau energijos ir jaučiatės laimingesni. Jei norite, kad jūsų vyras pakeistų lemputę, gal užteks tik palikti matomoje vietoje naują lemputę? Jei reikia nupirkti pieno, gal užteks vieną kartą tą pasakyti? O užvis geriausia – kartais kažką padaryti patiems. Pamėginkite.

10. Imkitės veiksmų

Kai kurie žmonės galvoja, kad laimingais gimstame, tad jei jaučiatės prastai, visą gyvenimą taip ir turi būti. Nepaneigsime, genetika išties svarbu, tačiau ir jūs galite imtis veiksmų, kad jaustumėtės laimingesni. Apmąstykite, ko norite pasiekti ir sąmoningai pradėkite savo kelią link laimės vadovaudamiesi šiais žingsniais. Netruksite pastebėti rezultatų.

Straipsnio autorė Giedrė Janušaitė (Šaltinis Real Simple)