5 mitai apie treniruotes sporto klubuose

Kiekvienais metais pasirodo vis nauji treniruokliai, tobulinamos treniruotės, o sporto mitai lieka tie patys. Kokie labiausiai paplitę?

Mitas Nr. 1

Kuo silpnesnis fizinis žmogaus pasirengimas, tuo daugiau laiko jam prireiks pasiekti pastebimų teigiamų rezultatų sporto klube.

Tiesa

Ne visai taip. Menko fizinio pasirengimo žmogus, pradėjęs sportuoti, žymiai greičiau padaro progresą nei tas, kuris treniruojasi jau metų metus. Pirmuosius nereikalingus kilogramus numesti lengviausia. Jau išvystyti raumenys reikalauja didesnės apkrovos, kad išliktų stiprūs, todėl paskutiniai kilogramai išnyksta lėčiausiai.

Mitas Nr. 2

Jei po treniruotės jaučiate didelį nuovargį, vadinasi, treniravotės kaip reikiant ir visus pratimus atlikote teisingai.

Tiesa

Nuovargis – tai persitempimo ženklas. Sportuojant sporto klube nereikia savęs išsekinti. Po geros treniruotės turėtumėte jausti, kad organizmas kupinas jėgų ir energijos. Galima pasakyti, kad raumenims persitempimas tiek pat „naudingas“, kiek persivalgymas skrandžiui. Geriausia užbaigti treniruotę jaučiant, kad galėtumėte dar kiek pasportuoti.

Mitas Nr. 3

Treniruočių planas, sudarytas sporto klubo instruktoriaus, padėjo sulieknėti mano draugei. Vadinasi, padės ir man.

Tiesa

Kiekvieno žmogaus organizmas skirtingas. Tai, kas puikiai padėjo draugei, jums gali visiškai netikti. Kaip ir dietų atveju, reikia įsiklausyti tik į specialistų patarimus ir tik į tuos patarimus, kurie duoti asmeniškai jums. Idealiu atveju prieš treniruojantis reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju, kad sau nepakenktumėte. O jau po to galima pagalvoti apie treniruočių planą, kurį pageidautina sudaryti kartu su instruktoriumi sporto klube.

Mitas Nr. 4

Sportuojant su svarmenimis ir naudojant jėgos treniruoklius, galima per daug ištreniruoti raumenis ir sugadinti figūrą, padaryti ją nemoteriška.

Tiesa

Moters organizmas, skirtingai nei vyro, sukurtas taip, kad ištreniruoti reljefinius stambius raumenis mums labai sunku. Žmonės, kurie užsiima kultūrizmu, kasdien treniruojasi su sunkiais svarmenimis, laikosi specialios dietos ir vartoja maisto papildus. Paprastam žmogui toks treniruočių režimas ir krūvio lygis nė nesisapnuotų, todėl daugumai moterų kultūristų figūros negresia.

Mitas Nr. 5

Asmeninis treneris klube – tai veikiau prabanga nei būtinybė. Apie visus pratimus ir jų subtilybes galima pasiskaityti knygose, internete ar žurnaluose. O knygą nusipirkti kur kas pigiau nei sumokėti treneriui – štai ir taupome.

Tiesa

Toks bandymas sutaupyti gali atsigręžti prieš jus: argi neapmaudu bus po pusės metų klubo lankymo nepamatyti rezultatų? Visai nebūtina naudotis asmeninio trenerio paslaugomis kiekvieno apsilankymo metu. Pakaks, jei instruktorius sudarys jums individualią programą ir stebės jus pirmąsias dienas. Toliau, turėdami treniruočių planą savo rankose, galėsite treniruotis savarankiškai. Į trenerį galite kreiptis, kai pajusite, kad jums reikia pakeisti krūvį arba kai norėsite gauti naują pratimų kompleksą.