5 požymiai kad vaikui trūksta miego

Ar jūsų vaikas miega užtektinai? Kartais į šį klausimą tėvams atsakyti keblu. Juk ne tik miegotos valandos atspindi tai, ar vaikas išsimiegojo. Pasikeitus aplinkai, atmosferai kambaryje ar sunegalavus kartais vaikas pradeda neišsimiegoti per įprastai jo miegui skiriamą laiko tarpą.

Miego trūkumą gana patikimai gali parodyti kai kurie kasdieniai vaiko įpročiai ir jo elgesys.

1. Jūsų vaikas automobilyje iškart užmiega. Jei kelionė ilga ir vaikas po kurio laiko savo patogioje kėdutėje ima snausti – nieko nuostabaus. Minkštas automobilio sūpavimas, monotoniškai už lango bėgantys vaizdai padaro savo. Tačiau jei jis užmiega net ir visai neilgoje kelionėje, ir visai ne tada, kai būna nuvargęs ar atėjo pietų miego laikas – galima teigti, jog nakties miego jam buvo tikrai per mažai.

2. Jį reikia žadinti. Paprastai maži vaikai būna pirmieji šeimos vyturiukai, negailestingai pažadinantys visus likusiuosius. Nutinka ir taip, kad mažyliai mėgsta pamiegoti ilgėliau. Ir vis dėlto dauguma vaikų paklūsta vidiniam biologiniam laikrodžiui ir įpranta visada keltis maždaug tuo pačiu metu (vieniems tai – 5.30, kitiems galbūt 10.00). Bet jei jau kuris laikas mažylis ryte neprabunda kaip įpratęs, juolab jei jį pažadinti sunkoka – vadinasi, tiesiog trūksta miego.

3. Išsiblaškęs. Kartais tai – charakterio savybė. Tačiau jei jūsų vaikas įprastai geba susikaupti ilgesniam laikui, moka sukoncentruoti dėmesį, bet staiga kelias dienas iš eilės tapo užmaršesnis, labiau išsiblaškęs – gali būti, jog taip apie save žinoti duoda miego stoka.

4. Užmiega prieš migdymą. Jei mažylis visada miegoti eina tuo pačiu metu, bet staiga ėmė ir užsnūdo dar iki to laiko, bežaisdamas ar beskaitydamas – tai irgi gali reikšti, jog pastaruoju metu jis neišsimiega tiek, kiek jam reikia.

5. Pakito elgesys. Jam darželyje prasčiau sekasi atlikti įvairius darbelius, tapo irzlesnis, ėmė pyktis su draugais. Tokie ženklai gali būti pirmieji požymiai gilesnių problemų, kurios užvaldžiusios mažylio širdelę. Tačiau jei vaikas šiuo metu nepatiria jokios įtampos ar streso, veikiausiai tai – prasto miego pasekmė.

Įtariate, kad jūsų vaikui stinga miego? Skubėkite jam į pagalbą:

1. Tinkamai organizuokite dienotvarkę, kad mažylis turėtų galimybę imtis įvairios veiklos, reguliariai darytų poilsio pertraukėles ir pernelyg nepersitemptų.

2. Jei jis jau išaugo iš kūdikystės – gali būti, kad migdymo ritualą pamiršote. O be reikalo, pats metas būtų jį sugrąžinti, pritaikyti prie dabartinio vaiko amžiaus ir poreikių: kas vakarą prieš miegą paskaityti knygelę, aptarti dienos įvykius, galbūt kartu pagaminti kokį lengvą užkandį prieš miegą ir pan.

3. Idealu jei likus valandai iki miego turite galimybę išeiti į lauką ir bent 15-20 minučių pasivaikščioti gryname ore. Tai – pats geriausias vaistas nuo nemigos!

4. Būtinai prieš miegą išvėdinkite vaiko kambarį ir sudrėkinkite jo orą (šildymo sezono metu) – tam užtenka papurkšti į orą vandens iš purškiklio arba padžiauti ant radiatoriaus arba netoli vaiko lovos drėgną rankšluostį.

5. Pasirūpinkite, kad vaikas keltųsi ir gultųsi tuo pačiu metu ir stenkitės nepiktnaudžiauti nukrypimais nuo jo dienotvarkės.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė