+12
-0
+12
5 sveikatos problemos, kurias sukelia nejudrumas

Mūsų fizinė ir psichologinė būsena gerokai pagerėtų jei kasdien bent keliolika minučių skirtume mankštai, pajudėtume ar tiesiog pasivaikščiotume gryname ore. Tačiau labai dažnai nutinka taip, kad žmonės aptingsta, tampa nebejudrūs ir vietoj to, kad imtų ir padarytų keletą fizinių pratimų, išgeria tabletę…

„Sėdimos gyvensenos mirties sindromas“ – terminas, kuris apibūdina šių dienų opią problemą

Šių laikų žmogus yra priversti valandų valandas praleisti prie kompiuterio, o dirbdamas tokį sėdimą darbą gali gerokai pakenkti savo sveikatai. Nepakanka nueiti pasidaryti kavos, keletą minučių pajudėti ir po to vėl valandų valandas sėdėti – organizmas reikalauja aktyvesnio ir ilgesnio judėjimo.

„Sėdimas gyvensenos mirties sindromas“ – tai terminas, kuris nurodo, jog nejudrumo pasekmės gali sukelti daugybę sveikatos problemų. Yra žinoma, jog nejudrus gyvenimo būdas žmogaus raumenyną padaro silpnu. Nugaros skausmas gali būti  raumenų nusilpimo pasekmė.  Nejudrumas atsiliepia ir kaulams -  sumažėja kaulų tankis, dėl to padidėja kaulų lūžių rizika.

Dažnai tie, kurie stokoja fizinio aktyvumo, skundžiasi sutrinkusiu širdies ritmu, juos vargina širdies ir kraujagyslių ligos. Nieko keisto, nes kai žmogus pusę dienos prasėdi, tuomet ir kraujas teka lėčiau, blogieji riebalai ima kauptis ant kraujagyslių sienelių, o šios pamažu ima siaurėti, didėja krūvis širdžiai, padidėja kraujospūdis, atsiranda infarkto arba insulto rizika. Norėdami viso to išvengti privalome pakankamai judėti, nes būtent judėjimo dėka pagerėja kraujo cirkuliacija ir yra užkertamas kelias kraujagyslių susiaurėjimui.

5 sveikatos problemos, kurias sukelia nejudrumas

  1. Išsiplėtusios kojų venos. Sakoma, jog kojų venų varikozė – tai sėdimą darbą dirbančių žmonių liga. Išties, dėl išsiplėtusių kojų venų dažniau skundžiasi tie, kas mažai juda, turi antsvorio. Judėjimo stoka tikrai nėra vienintelė priežastis, dėl ko atsiranda kojų venų varikozė: prie šios ligos taip pat prisideda ir kiti veiksniai, tokie kaip nėštumas, netinkamos avalynės dėvėjimas... Mažai judant, ilgai sėdint kraujas venose užsilaiko ir užuot kilęs į viršų, širdies link, jis teka atgal. Dėl šios priežasties kojų venų skersmuo padidėja, susidaro mazgelių. Judėjimas gali sumažinti tokius nemalonius simptomus ir užkirsti kelią ligai. Sportas, fiziniai pratimai, kurie skatina kojų raumenis dirbti, paspartina kraujotaką – tai puiki prevencijos priemonė prieš venų varikozę. Jei jos išvengti nepavyko, tuomet nemalonius simptomus, tokius kaip sunkių kojų jausmas, kojų tinimas, padėti sumažinti galėtų tepalas nuo skausmo „Lioton“.
  2. Sąnarių skausmas. Atšilus orui ir vis daugiau laiko praleidžiant lauke kartais pajaučiame, kaip greitai ima skaudėti sąnarius. Toks sąnarių skausmas gali būti ženklas, jog Jums trūksta judėjimo. Per didelė fizinė apkrova ir nejudrumas labiausiai kenkia sąnariams, tad pasistenkite išvengti šių dviejų veiksnių ir nereikės ieškoti, kur gi tie vaistai nuo sąnarių skausmo.
  3. Osteoporozė. Kaulų tankio ir kaulinės masės sumažėjimas, dar kitaip vadinamas osteoporoze, gali išsivystyti dėl to, jog per mažai judate. Šiai ligai išsivysčius gresia kaulų lūžiai, mažėja žmogaus ūgis, keičiasi žmogaus laikysena – atsiranda kupra. Kasdien bent keletą minučių skirkite sportui, tokiu būdu prisidėsite prie kaulinio audinio atsinaujinimo, Jūsų kaulai taps tvirtesni ir sveikesni.
  4. Nugaros skausmas. Tie, kurie dirba sėdima darbą, pastebėti, kaip nusilpsta juosmens raumenynas, ant pilvo susiformuoja riebalų sluoksnis, kuris gerokai paveikia ir mūsų stuburą, dėl jo netinkamos laikysenos atsiranda nugaros skausmas. Kad taip nenutiktų reikėtų stiprinti pilvo preso ir nugaros raumenis, formuoti presą, o kad šie susiformuotų, žinoma, turime daryti pilvo preso raumenų pratimus. Šie pratimai gali padėti išvengti stuburo problemų, nugaros skausmų.
  5. Virškinimo sutrikimai. Tikriausiai pastebėjote, jog judėjimas teigiamai veikia ir virškinimo sistemą. Jei trūksta judėjimo gali atsirasti vidurių užkietėjimas, pilvo pūtimas.. Tokie virškinimo sutrikimai atsiranda dėl to, jog dirbant sėdimą darbą žarnynas vangiai dirba.

Mielieji, atšilus orui juk tikrai yra nesunku pasyvų laisvalaikio leidimą iškeisti į aktyvų, kuris ne tik pagerina nuotaiką, bet ir yra labai naudingas mūsų sveikatai.

L.Rimgailė