6 nauji/seni moliūgų panaudojimo būdai

Pakepinkite sėklas

Užkandžiaudami moliūgų sėklomis ne tik numalšinsite traškaus maisto norą, bet ir pagerinsite virškinimą, sumažinsite cholesterolio kiekį kraujyje, gausite organizmui naudingos ląstelienos, kalio ir  magnio.

Tradicinio skonio mėgėjams turėtų patikti sėklas užbarstyti jūros druska, sūriu, česnakų milteliais, lengvai apšlakstyti alyvuogių aliejumi ir pašauti tokią skardą į iki 275 C įkaitintą orkaitę 45 min. Jei norite išmėginti naujus skonius, apšlakstykite sėklas baltuoju actu, užberkite džiovintų krapų, česnakų mitelių, jūros druskos, juodųjų pipirų, kepkite, kol apskrus. Sėklos puikiai dera ir su kitais traškiais užkandžiais: pakepinkite moliūgų sėklas su pekano riešutais, anakardžio riešutais, saulėgrąžų sėklomis, džiovintomis mėlynėmis, spanguolėmis ir mėgaukitės sveiku energijos užtaisu.

Pasigaminkite sezoninį pagardą

Ruošdami patiekalus iš moliūgo, nepamirškite virtuvės kombaino. Pasiruoškite neįprastą pesto padažą: virtuvės kombaine sumalkite moliūgų sėklas ir avokadą, o jei norite skanauti saldaus pagardo, sutrinkite puodelį moliūgo su graikišku jogurtu, vanile, cinamonu, muskatu ir gvazdikėliais.

Kepkite minkštimą

Teigiama, kad keptas moliūgas turi kone dvigubai daugiau vitamino A nei rekomenduojama dienos norma, taigi, kepkite moliūgą ir jūsų širdis, plaučiai ir rega padėkos. Maža to, moliūgas naudingas ir odai – jame randamas betakarotenas saugo odą nuo kenksmingųjų UV spindulių, o ir šioje oranžinėje daržovėje esantis vitaminas C padės jūsų organizmui lengviau įsisavinti geležį. Pasigaminkite paprastą, bet skanų užkandį – supjaustykite moliūgą mažais kubeliais, sumaišykite kubelius su svogūnais, šliūkštelkite alyvuogių aliejaus, užberkite džiovinto šalavijo, druskos, pipirų ir pašaukite tokią kvapnią skardą kepti orkaitėje pusvalandžiui.

Pasiruoškite naminio sviesto

Pasiruoškite naminio sviesto iš moliūgų sėklų ir minkštimo – išlukštenkite sėklas, 8-12 min. pakepkite ant keptuvės, paskui sutrinkite jas virtuvės kombaine, į kombainą įdėkite puodelį moliūgo minkštimo, o tuomet pasitelkite vaizduotę: priklausomai nuo to, kokio sviesto norite, pridėkite linų sėmenų, migdolų, aštrių prieskonių, cinamono ar t.t.

Traškučiai iš likučių

Moliūgų traškučiai – kur kas sveikesnė alternatyva už tolimus jų „giminaičius“, itin riebius ir sūrius bulvių  traškučius. Tiesiog plonomis riekelėmis supjaustytas moliūgą apšlakstykite alyvuogių aliejumi, užberkite paprikos miltelių, druskos, paberkite riekeles ant kepimo popieriaus ir pašaukite iki 300 C įkaitintą orkaitę 25 min.

Žievelė – garnyrui

Žievelę galite ruošti taip pat kaip ir ką tik minėtus traškučius ir patiekti prie daržovių troškinių ar net moliūgų sriubos. Nustebinsite svečius!

Straipsnio autorė - Giedrė Izabelė Janušaitė (Šaltinis DOCTOR OZ)

 

 

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė