+1
-0
+1
Kaip išvengti arba padėti sau po persivalgymo

Persivalgymas dažnam pasitaiko ne tik per šventes. Norint nepatirti šio nemalonaus pojūčio, verta žinoti, kas padeda jo išvengti ir kaip elgtis, jei vis dėlto ir vėl buvo persivalgyta.

Sveiko ir neištampyto skrandžio dydis labai dažnai prilyginamas kumščio dydžiui, todėl viena maisto porcija, suvalgoma per vieną kartą, gali būti tik šiek tiek didesnė, nei kumštis (sukramčius ir sumaišius maistą su seilėmis jo tūris šiek tiek sumažėja). Kaip elgtis, kad persivalgymo rizika būtų kuo mažesnė?

  • Svarbiausia valgyti neskubant ir mėgautis kiekvienu į burną įdėtu kąsniu, mat sotumo jausmas paprastai ateina vėliau, o geriau sukramtytas ir puikiai su seilėmis sumaišytas maistas virškinamas daug lengviau.
  • Geriau naudoti kuo mažesnius indus – taip sumažinama tikimybė prisidėti maisto per daug.
  • Nebūtina suvalgyti visko, kas yra lėkštėje, nes jei jau jaučiamas sotumas, vadinasi maisto pasisotinti pakako.
  • Valgant patariama nevartoti skysčių, nes jie, susimaišę su maistu, stipriai padidina maisto tūrį, be to, praskiedžia skrandžio sultis, kurios svarbios sklandžiam virškinimui.
  • Valgant būtina koncentruotis į patį procesą, o ne žiūrėti į televizoriaus ar kompiuterio ekraną.
  • Patariama valgyti kuo lengvesnius patiekalus, o po sotaus pagrindinio patiekalo vengti daug cukraus ir riebalų turinčių desertų.
  • Atsiminti, kad šventės ir įvairūs susibūrimai yra ne vien maistu nukrauti stalai – tai ir mėgavimasis bendravimu, įvairiomis mėgstamomis veiklomis, laiko leidimu gryname ore.

Viliojantys patiekalai dažnai skatina prarasti kontrolę, taip apsunkinant virškinimo procesą. Persivalgius patariama savęs negraužti ir imtis priemonių, kurios padės sklandžiau grįžti į įprastą mitybą.

  • Pirmoji ir veiksminga pagalba įtariant persivalgymą – vaistiniai preparatai su virškinimo fermentais. Rekomenduojamas Mezym, kuris savo sudėtyje turi trijų svarbiausių virškinimo fermentų – lipazės, amilazės, proteazės.
  • Persivalgius nepatariama gulėti – geriau lengvai pasivaikščioti. Intensyviai sportuoti reikėtų tik po persivalgymo praėjus pakankamam laiko tarpui.
  • Pusdienį po persivalgymo verta nieko nevalgyti, o tik gerti negazuotą mineralinį vandenį – taip organizmas lengviau suvirškins neįprastai didelį maisto kiekį.
  • Po iškrovos geriau vengti sunkaus, riebaus, saldaus maisto. Rekomenduojama valgyti sriubas, grūdų košes, lengvus troškinius. 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė