Akmens amžiaus dieta

Ši dieta griauna visus šiuolaikinės dietologijos pamatus, tai yra nuostatą, kad kalorijas būtina skaičiuoti. Akmens amžiaus dieta tvirtina, kad organizmui negaunant kalorijų, kūno masė nekrenta. Laikantis šios dietos būtina valgyti natūralius produktus bei mažiau riebalų ir cukraus. Daugelis gatavų produktų gamintojų tvirtina, kad jų gaminiai turi visas reikiamas maistines medžiagas, bet iš tiesų reikėtų saugotis visų apdirbtų produktų, nes visi natūralūs vitaminai ir mineralinės medžiagos gali būti juose prarasti. Kartais gamintojai prideda dirbtinių vitaminų ir mineralų į savo produkciją, bet tai ne vienas ir tas pats!

Akmens amžiaus dieta nenumato cukraus vartojimo gryname pavidale, taip pat augalinius riebalų ir paprastų angliavandenių, esančių tokiuose produktuose, kaip balta duona ir daugelis sausų pusryčių, vartojimo. Dieta paremta dideliu ląstelienos kiekio vartojimu, bet šiuo atveju remiamasi sveiku maitinimusi, o ne paprastu lieknėjimu. Rekomenduojami nevalyti vaisiai, daržovės, grūdinės kultūros, pupos, žolės ir šakniavaisiai. Maitinimas paskaičiuotas tokiu būdu, kad jūs pastoviai netektumėte svorio neprarandant energijos.

Tipinis paros meniu

Pusryčiai: Avižinė košė vandens pagrindu su razinomis ir koncentruotomis obuolių sultimis.
Priešpiečiai: Tiršta daržovių sriuba ir ragelis iš stambaus malimo miltų.
Pietūs: daržovių karis iš bulvių, moliūgo ir morkų su nešlifuotais ryžiais.

Pliusai

- Laikantis šios dietos žmogus gali valgyti tuos produktus, kurie reikalingi energijos gavimui.
- Šiuo metu mokslininkai rekomenduoja valgyti daugiau baltymų ir mažiau riebalų, ką ir skatina ši dieta.
- Negaištamas laikas kalorijų skaičiavimui.
- Dieta pakankamai lanksti.
- Šią dietą galima taikyti ilgai ir galima numesti visai nemažai svorio.

Minusai

- Dėl to, kad apdirbti produktai ir pusfabrikačiai neleidžiami, beveik visus produktus reikia pirkti šviežius, o po to viską ruošt pačiam, kas atima daug laiko.
- Reikia pamiršti daugiamečius maitinimosi įpročius ir bandyti valgyti tokius egzotinius produktus, kaip sojų varškė, pupelių daigai, ankštinės ir grūdinės kultūros.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė