+5
-1
+4
Atėjo vasara, o su ja – kojų patinimas ir nuovargis. Kaip tam pasiruošti?

Šiltasis metų laikas dovanoja ne tik džiugias akimirkas, bet ir tam tikras sveikatos problemas į kurias dažnai numojame ranka sakydami, kad tai – natūralus procesas prie kurio bando prisitaikyti mūsų kūnas. Toli gražu, ne viskas yra taip, kaip mes galvojame. Tinstančios ir pavargusios kojos šiltuoju metų laiku mums siunčia signalą, kad nereikėtų numoti į visa tai ranka, o pasirūpinti savo organizmo sveikata. 

Visa diena praleista sėdint biure, bet kojos vakare vis tiek patinusios. Kodėl?

Paradoksalu, tačiau kojų tinimas atsiranda ne tik dėl stovimo darbo ar  ilgo vaikščiojimo, kuomet avime nepatogią avalynę, bet ir dėl to, jog ilgai sėdime. Pavyzdžiui, moterų mėgstama sėdėjimo poza, kuomet viena koja yra užkelta ant kitos, gali būti viena iš tinstančių kojų priežasčių. Sukryžiuotos ar viena ant kitos užsikeltos kojos neleidžia kraujui laisvai cirkuliuoti ir šis užsistovi venose, todėl atsiranda ne tik kojų tinimas, bet ir kojų sunkumo jausmas.

Kaip būtų galima sau padėti?

Darbo metu vertėtų nepamiršti daryti trumpas pertraukėles, kurių metu keletą minučių skirti savo sveikatai. Reikėtų pajudėti, padaryti pratimus. Vienas iš jų galėtų būti paprastas pasistiebimo pratimas. Atsistokite, pasistiebkite ir nusileiskite (žr. 1 pav.). Kartokite 10 kartų.

Pasistiebimo pratimas (kartoti 10 kartų)

Tokie pratimai pagerins kraujo cirkuliaciją ir padės išvengti nemalonaus kojų tinimo, kuris itin dažnai atsiranda šiltuoju metų laiku - vasarą, kuomet kraujagyslės yra linkę dar labiau išsiplėsti.

Ką dar signalizuoja tinstančios kojos?

Tinstančios kojos, blauzdos gali būti vienas iš požymių, kad jūsų širdis yra nusilpusi, yra kraujotakos sutrikimai. Kuomet kraujotaka yra susilpnėjusi kraujas yra linkęs užsilaikyti kraujagyslėse, o dalis skysčių patenka pro kraujagyslių ir ląstelių sieneles. Dėl šios priežasties įvairiose kūno vietose galima pastebėti patinimus.

Specialūs medikamentiniai preparatai

Jeigu tinstančios kojos jau tapo jūsų kasdienybės dalimi, greičiausias būdas joms padėti yra įvairūs vaistiniai geliai, kuriais patogu naudotis tiek namuose, tiek darbo vietoje. Jie neturi nemalonaus kvapo, tad neerzina aplinkinių. Pavyzdžiui, švelnaus aromatinio kvapo gelis „Lioton“ gali pagerinti vietinę mikrocirkuliaciją, sumažinti kojų patinimą bei nuovargį.

Mityba – taip pat svarbi

Patiekalų paskaninimui reikėtų naudoti kuo mažiau druskos, nes ji organizme skatina kauptis skysčius, o  patinimas organizme atsiranda tuomet, kai ląstelėse ima kauptis skysčiai.

Taip pat reikėtų nepamiršti gerti vandens (bent 1,5 l. per dieną). Vanduo skystina kraują ir gerina kraujotaką.

Jei tinsta kojos, į savo valgiaraštį reikėtų įtraukti daugiau maisto, kuris turėtų kalio (lapinės daržovės, bulvės, pupelės ir kt.). Taip pat baltymų. Reikėtų nepamiršti ir citrusinių vaisių, mat jų sudėtyje yra ne tik vitamino C, bet ir flavonoidų (augalinių pigmentų), silicio, o visos šios medžiagos gerina venų sienelių elastingumą. Taip pat valgykite produktus, kurių sudėtyje yra rutino - P grupės vitamino, flavonoido. Jis mažina kapiliarų laidumą ir trapumą. Tad ryte suvalgyta grikių košė, kurioje bus rutino, ne tik suteiks jums energijos, bet ir padės palaikyti gerą sveikatą.

Kontarstinis dušas

Kaip gera vasaros rytą pradėti nuo lengvos mankštos ir kontrastinio dušo. Toks dušas kaip mat prikelia iš miego ir visai dienai suteikia žvalumo. Vakare, po darbo, šalto ir šilto vandens kaita teigiamai veikia ir kojų sveikatą. Po sunkios darbo dienos kontrastinis dušas puikiai pašalins kojų nuovargį, pagerins kraujotaką.

Parengė L.Rimgailė