Atsargiai: ideali dieta!

Kodėl taip sunku sulieknėti? Jeigu jūs esate vienas iš tūkstančio žmonių, kurie dietą metė vos ją įpusėję, tikriausiai tiesiog neradote idealiai jums tinkančios dietos. Vietoj jos jūs pasirinkote kažkieno kito dietą.

Galbūt jūs nusipirkote knygą apie dietas arba išplėšėte puslapį iš žurnalo. Galbūt apie tai išgirdote iš kaimynės arba iš bendradarbės. Yra tūkstančiai dietų, padedančių numesti svorio, bet kol nerasite tinkančios jums, tai bus svetima dieta.

Visos dietos veikia pagal tą patį principą: balansuojama tarp suvartotų ir sunaudotų kalorijų skaičiaus. Kad svoris kristų greičiau, šią pusiausvyrą reikia sutrikdyti: vartoti mažiau kalorijų ir padidinti fizinį krūvį (bėgioti, važinėtis dviračiu, šokti). Ir štai tuomet jūs pastebėsite, kad skaičiai pradeda keistis.

Teoriškai viskas paprasta. Tačiau praktikoje viskas kur kas sudėtingiau. Štai keletas variantų, kaip tai galima padaryti:

1. Mažiau valgykite. Suvartodami mažiau kalorijų nei gaunate, numetate svorio. Tačiau kai kurie žmonės nepasiruošę atsisakyti riebių keptų produktų ir daug kalorijų turinčių gėrimų, todėl jie paprasčiausiai per pusę sumažina porcijas. Tai gali būti efektyvu, bet jeigu nesate pasiruošę nuolat jaustis alkani, ilgai neištversite.

2. Antras variantas – valgykite kitaip. Jeigu vietoj kaloringų produktų pradėsite valgyti turinčius mažiau kalorijų ir daugiau skaidulų, galėsite valgyti tiek kiek įprastai ir suvartosite mažiau kalorijų. Pavyzdžiui, keptas viščiukas vietoj skrudinto turi keliais šimtais mažiau kalorijų; jeigu gersite liesą pieną vietoj riebaus, suvartosite dar mažiau kalorijų. Kiekvieną dieną ir kiekvieną savaitę suvartodami mažiau kalorijų, neskausmingai numesite svorio.

3. Padidinkite fizinį krūvį. Sulieknėti galima ir nepadidinus fizinio krūvio, tačiau prireiks daugiau laiko. Atliekant jėgos pratimus ir stiprinant raumenis svarmenų pagalba, suaktyvėja medžiagų apykaita, o tai padeda numesti svorio. Tegul tai tampa įpročiu visam gyvenimui. Tai kaip dieta – nedarykite svetimų pratimų, pasirinkite tuos, kurie jums patinka. Atlikite juos ir po to, kai pasieksite savo tikslą, kitaip vėl galite priaugti svorio.

Nėra universalios idealios dietos, tačiau yra ideali dieta jums. Tai dieta, kuri atitinka jūsų skonį ir gyvenimo būdą, o ne kažkieno įsivaizdavimą, kas yra skanu, o kas ne. Pradėkite iš pradžių ir pradėkite nuo dietos, kuri tinka jums.

Jūsų gyvenimo būdas. Jeigu daug dirbate, daug laiko sukaištate kelionei į darbą, mokotės ir neturite laiko pirkti bei ruošti maistą, pasirinkite tokį variantą, kuris jums būtų patogiausias ir kuris numatytų pietus iš sveikų šaldytų produktų ir paprastus pusryčius bei užkandžius. Yra daugybė paprastų receptų, kaip paruošti pietus, pusryčius, pavakarius ir užkandžius.

Jeigu jums patinka gaminti, įmanoma surasti dešimtis lengvai pagaminamų patiekalų meniu. Ir kiekviename meniu yra detalus reikalingų produktų sąrašas. Taigi galėsite lengvai apskaičiuoti poreikius visai savaitei.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė