Daug daržovių ir vaisių valgantiems žmonėms rizika susirgti diabetu yra mažesnė, negu tiems, kurie jų valgo mažai, be to, išvengti šios ligos padeda ne tik augalinio maisto kiekis, bet ir jo įvairovė, rodo vienas Didžiosios Britanijos tyrimas. 

 

11 metų trukusi daugiau kaip 3 700 suaugusių 40 – 79 metų amžiaus britų studija parodė, kad daugiausia vaisių ir daržovių porcijų per savaitę valgę žmonės pasižymėjo mažesne rizika susirgti II tipo diabetu negu tie, kurie valgė mažiausia vaisių ir daržovių porcijų.

 Diabeto rizika buvo mažesnė ir tiems žmonėms, kurie vartojo ne tiek daug, bet įvairesnius vaisius ir daržoves. 

Tai leidžia teigti, kad žmonės turėtų atkreipti dėmesį ne tik į vaisių ir daržovių porcijas, bet ir į jų įvairovę, sakė vyriausioji tyrimo mokslininkė Nita Forouhi iš Metabolizmo mokslų instituto Kembridže.

 Viena porcija prilygsta pusei stiklinės virtų daržovių arba vienam vidutinio dydžio šviežiam vaisiui.

 Iš 3 704 savanorių per 11 metų II tipo diabetas išsivystė iš viso 653 žmonėms. Viso 11 metų trukusio tyrimo metu savanoriai turėjo žymėtis, ką valgė.

 Daugiausia vaisių ir daržovių – iki 6 porcijų per dieną – vartojo maždaug trečdalis tyrimo dalyvių. Iš jų diabetas buvo nustatytas tik 16 proc. tiriamųjų. Tuo tarpu toje, grupėje, kuri valgė mažiausiai vaisių ir daržovių – tik 2 porcijas per dieną, diabetu susirgo 21 proc. savanorių.

 Mažesnė rizika susirgti II tipo diabetu daug vaisių ir daržovių valgantiems žmonėms išlikdavo net atsižvelgus į kitus rizikos faktorius, pavyzdžiui, antsvorį, rūkymą ir mažą fizinį aktyvumą.

 Žmonės, kurie vartojo 16 rūšių vaisių ir daržovių per savaitę, taip pat sirgo diabetu 40 proc. rečiau negu tie, kurie suvalgydavo tik 8 rūšių vaisių bei daržovių.

 Augalinio maisto įvairovė gali būti itin svarbi, nes ji padeda užtikrinti platesnį naudingų medžiagų spektrą ir aprūpinti organizmą ne tik vitaminais bei mineralais, bet ir ląsteliena bei fitochemikalais, kurie, kaip manoma, saugo ląsteles nuo žalos, galinčios sukelti lėtines ligas, teigė N. Forouhi.

Lietuvos sveikata