Dešimt taisyklių sveikai širdžiai išsaugoti

Dirbančioms damoms gresia širdies priepuoliai! Tokią išvadą pateikia danų mokslininkai. Dėl visko kalti stresai ir didelė atsakomybė. Rizikos grupėje – jaunos emocionalios būtybės. Išrinkome dešimt paprasčiausių ir veiksmingiausių būdų išsaugoti sveiką širdį.

1. Apsirūpiname vitaminais

Pirmiausia reikėtų prisiminti, kokius produktus labiausiai mėgsta širdis. Tai daržovės, kuriose daug vitamino E, sūris, varškė, ankštiniai ir augalinis aliejus. Vitaminas E stiprina kraujagysles, reguliuoja pulsą ir saugo nuo kenksmingųjų laisvųjų radikalų. Pastaroji savybė, beje, labai teigiamai veikia veido odos būklę.

Apdraudžiame širdį nuo infarkto

2. Išgelbės lašiša

Žvaigždžių dietologas Oz Garsija, kuris asmeniškai kuruoja Madonnos, Richardo Gere‘o ir Gvyneth Paltrow virtuvę, kartą pasakė: „Kasdien suvalgykite po gabalėlį lašišos, ir jums niekada nereikės plastikos chirurgų paslaugų“. Su šiuo teiginiu sutinka ir gydytojai, bet priduria, kad keturi žuvies gabalėliai per savaitę 44% sumažina riziką mirti nuo miokardo infarkto.

Saugomės kraujagyslių užsikimšimo


3. Jei geriame sultis – renkamės vynuogių

Natūralios vynuogių sultys apsaugo širdį nuo infarkto. Jos neleidžia užsikimšti koronarinėms kraujagyslėms ir mažina trombocitų aktyvumą. Be to, su šia užduotimi susidoroja geriau nei paprastai tokiais atvejais vartojama acetilsalicilo rūgštis.

Sprendžiame širdies problemas

4. Įvertiname pieno naudą

Širdžiai patinka pienas. Tyrimai, kurie daugelį metų buvo atliekami Japonijoje, šią hipotezę patvirtino. Žmonės, kurie išgerdavo po dvi stiklines šviežio pieno per dieną, kur kas rečiau skundėsi problemomis su širdimi. Žinoma, šis patarimas netinka netoleruojantiems laktozės.

Saugome širdį nuo stresų

5. Stiprinamės avietėmis


Avietėse ne tik gausu naudingos ląstelienos. Kasdien valgant aviečių (šviežių, uogienių ar pan.) galima žymiai sumažinti širdies ligų riziką. Avietėse gausu vitaminų C ir P, sustiprinančių kraujagyslių sieneles, taip pat salicilo rūgšties, gerinančios kraujo krešumą. Be to, šiose uogose gausu širdžiai naudingo kalio ir saugančio nuo streso vario.

Šaliname sunkiuosius metalus


6. Citrusiniai – žvalumui padidinti

Jei po ranka nepasitaikė aviečių, čiupkite apelsinus. Šiuose vaisiuose gausu vitamino C ir bioflavonoidų, padedančių jį pasisavinti. Apelsinų minkštime yra pektino ir kitų natūralių polisacharidų, surišančių sunkiųjų metalų ir radioaktyvių elementų jonus. Taip net pora per dieną suvalgytų apelsinų apsaugos širdį prastos ekologijos sąlygomis.

Normalizuojame širdies plakimą


7. Bananai apsaugos nuo streso


Nuo aritmijos apsaugos bananai. Jie normalizuos širdies ritmą. Jei po kiekvieno susitikimo su vadovybe jūsų pulsas ima šokinėti, tiesiog suvalgykite porą bananų. Jie atkurs kalio balansą, poveikį pajusite iš ramaus, lygaus širdies plakimo.

Treniruojame širdies raumenis


8. Metas pajudėti!

Čia medikų nuomonė vieninga: geriausia širdies ligų profilaktika – vaikščiojimas. Atėjo laikas atsisakyti lifto (bent jau rytais ir vakarais) ir lipti laiptais. Treniruojame širdies raumenis ir tuo pačiu prasimankštiname.

Sinchronizuojame bioritmus

9. Skaitome mantras


Melskitės dėl savo sveikatos. Skaitykite mantras, medituokite. Mokslininkai įrodė, kad ritminga mantrų kalba ir monotoniška jų melodija sinchronizuoja širdies ir kvėpavimo bioritmus, sveikatina ir jaunina organizmą. Naudingi ir kvėpavimo pratimai.

Apsirūpiname deguonimi

10. Užtraukiame linksmą dainą

Kad atsikratytume nuobodulio, blogos nuotaikos, o kartu su jais ir stenokardijos, reikia uždainuoti. Dainavimo metu aktyvuojasi kraujotaka, širdies raumenys ir kiti organai bei audiniai aprūpinami deguonimi. Būtent todėl, statistikos duomenimis, operos dainininkai gyvena vidutiniškai penkiolika metų ilgiau nei kitų profesijų atstovai. Laikas perimti jų patirtį. Dainuokite duše, šokdami prie veidrodžio, mazgodami indus ir tiesiog šiaip sau. Ir nuotaika pagerės, ir širdies neskaudės.