+6
-0
+6
Didžiausia pusryčių klaida, kurią greičiausiai darote

Jau žinote, kad pusryčiai yra svarbiausias dienos maistas ir jeigu nieko neįmesite į skrandį, vidurdienį jis ims staugti. Vis dėlto ne visi pusryčiai yra vienodi. Net jeigu valgote ką nors atrodančio sveikai, pavyzdžiui, avokado skrebutį, javainius ar vaisiaus gabalėlį, tai tikriausiai nesuteikia energijos, kuri jums bus reikalinga visą dieną.

„Nesvarbu, koks tai maistas, bet pusę jūsų lėkštės turėtų sudaryti vaisiai ir daržovės, vienas ketvirtadalis grūdų ir vienas ketvirtadalis baltymų“, – teigia Krista Yoder Latortue, „M.P.H.“, „R.D“. Turite sutelkti dėmesį į baltymų porciją – tą, kurią tikriausiai pamirštate.

Baltymai ne tik aprūpina „kuru“, padedančiu išeiti iš namų. „Jeigu pusryčiams suvartojote tik angliavandenių, jūsų medžiagų apykaita yra išjungiama visai dienai“, – teigia Yoder Latortue. „Tai, koks alkanas jaučiatės, priklauso nuo dviejų veiksnių: kiek daug valgote ir ką valgote. Jeigu pusryčiams nevartojate baltymų, pietus pasitiksite alkani kaip vilkas. Kai esate tokie išbadėję, priimate prastesnius sprendimus“.

Yra ir kita priežastis, dėl kurios baltymų nevartojimas pusryčių metu jums kenkia: jūsų organizmas sugeba pasisavinti 30 gramų vienu metu, todėl jeigu per pusryčius negaunate pakankamai šios medžiagos, bus sunku ją pasisavinti per visą likusią dieną. „Daugumai moterų reikia nuo 80 iki 100 gramų baltymų per dieną, nors tikslų kiekį turėtumėte apskaičiuoti atsižvelgdamos į savo svorį ir aktyvumo lygį“, – sako Yoder Latortue.

Neturite valgyti gausių pusryčių sudaryto iš tokio derinio kaip mėsa ir kiaušiniai, kad gautumėte pakankamai baltymų. „Tai galėtų būti kiaušiniai ir sūris bei vaisiai“, sako Yoder Latortue.

Turėkite omenyje, kad geriausia yra siekti gauti visus reikiamus baltymus iš maisto, ne iš papildų. „Akivaizdūs baltymų šaltiniai yra gyvūnai, taigi, vištiena, jautiena, kalakutiena, kiaušiniai, pienas, sūris, jogurtas“, – pataria Yoder Latortue. Taip pat turėkite omenyje augalinius produktus, tokius kaip pupelės, riešutai ir sėklos. „Puikus šaltinis yra humusas, sojų varškė ar sojų pupelės“, – teigia Yoder Latortue.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė