Dieta ir riebalai

Subalansuotai mitybai būtina vartoti šiek tiek riebalų, kurie reikalingi normaliam organizmo funkcionavimui. Net ir laikydamosios griežčiausių lieknėjimo dietų visiškai jų neatsisakykite. Negaudamas pakankamai riebalų organizmas negalėtų įsisavinti A, E, K vitaminų. O laikantis dietos, riebalai naudingi dar ir tuo, kad jų suvalgius ilgiau išlieka sotumo jausmas. Nors ir suvalgysite keliomis kalorijomis daugiau, tačiau ilgiau išbusite nevalgiusi.

Maistiniai riebalai yra vertingi ir dėl organizmui teikiamos energijos. Jų cheminėje sudėtyje yra mažiausias procentas deguonies, iš visų kt. maisto rūšių. Taigi, jie daug sparčiau oksiduojasi bei greičiau ir daugiau mūsų organizmui suteikia energijos.

Riebalų tipai

Riebalai gali būti įvairių tipų, skirtis pagal kaloringumą ir kt. Riebalus gali sudaryti sočiosios ir nesočiosios rūgštys.

Sveikatai ir figūrai pavojų kelia sočiosios riebiosios rūgštys. Per daug vartojant sočiųjų riebalų rūgščių, kurių gausu riebiuose mėsos ir pieno produktuose, didėja cholesterolio koncentracija kraujyje. Padidėja rizika susirgti širdies ligomis. Sočiųjų riebiųjų rūgščių daugiausia randama gyvulinės kilmės produktuose.

Nesočiosios rūgštys nekelia tokio pavojaus sveikatai, netgi atvirkščiai – nedidina cholesterolio kiekio kraujyje, o jį mažina. Be to, šios rūgštys dalyvauja organizmo procesuose, kurie skatina medžiagų apykaitą. Taigi, šie riebalai ne tik netukina, bet netgi padeda lieknėti. Augalinės kilmės riebalai sudaryti iš nesočiųjų rūgščių. Nesočiosios riebalų rūgštys skirstomas į: mononesočiasias riebalų rūgštis ir polinesočiasias riebalų rūgštis.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė