Dieta mėgstančioms vynuoges

Jeigu jūs mėgstate vynuoges ir jaudinatės dėl kelių papildomų kilogramų, tai galite išbandyti vynuogių dietą. Tiesa, šios dietos nepatartina laikytis sergant kolitu, diabetu, esant jautresnei kasai ir skrandžio gleivinei, padidėjus skrandžio sulčių rūgštingumui ir cukraus kiekiui kraujyje.

Jei bent vieną savaitę laikysitės vynuogių dietos arba valgysite su jomis pagamintų patiekalų, oda pastebimai taps skaistesnė ir elastingesnė. Taip pat sumažės maišeliai po akimis, nes vynuogėse esantis kalis skatina skysčių išsiskyrimą. Kartu valosi limfinė sistema ir iš organizmo šalinamos nuodingosios medžiagos.

Vynuogėse gausu energijos teikiančios fruktozės, kalcio, kalio, geležies, magnio, provitamino A, folio rūgšties, vario, boro, cinko, C ir B grupės vitaminų. Taip pat pektinų ir rauginių medžiagų.

Šiose uogose yra apie dvidešimt retų antioksidantų, kurie šalina laisvuosius radikalus ir stabdo senėjimą. Nuo neatmenamų laikų vynuoges žmonės vartojo mažakraujystei bei įvairioms išsekimo ligoms gydyti. Uogose esantis kalis ir magnis stiprina širdies ir kraujagyslių veiklą, folio rūgštis ir geležis – kraują.

Taigi rekomenduojame išbandyti vynuogių dietą (1200 kcal per dieną):

Per dieną galima suvalgyti kilogramą vynuogių (apie 700 kcal), o likusias 500 kcal turi sudaryti kiti produktai. Patartina rinktis kuo liesesnius. Venkite gazuotų gėrimų, druskos, pieno produktų nevalgykite kartu su vynuogėmis, nes jie skatina rūgimo procesą, ilgiau virškinamas maistas.

Per dieną išgerkite apie 2 litrus skysčių.

Per vieną iškrovos dieną galite suvalgyti 1 – 1,5 kg vynuogių – gausite 700 – 1000 kcal.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė