+4
-0
+4
Genijai miega mažiau?

Italų tapytojas Leonardas da Vinči, serbų išradėjas Nikola Tesla, Prancūzijos imperatorius Napoleonas Bonapartas, - tai visame pasaulyje pripažinti ir gerai žinomi žmonės. Visus juos vienijo vienas dalykas. Jie neskyrė didelio dėmesio miegui ir miegodavo mažai valandų. Galbūt tai ir buvo jų sėkmės priežastis?

Miegas ir jo trūkumo sukeliamos sveikatos problemos

Sakoma, kad žmogui reikia 6-8 valandų miego, o tai jau sudaro trečdalį viso gyvenimo. Ne visiems jį norisi pramiegoti, tad kiti vietoj bemiegių naktų renkasi gyventi aktyvų gyvenimą. Tačiau miegas ir poilsis yra labai svaru. Jei miegosime mažiau nei 6 val., gali atsirasti daugybė sveikatos problemų. Dėl miego trūkumo pradeda trūkti energijos, atsiranda širdies ir kraujagyslių ligų rizika, padidėja kraujo spaudimas. Paveikiama yra ir endokrininė sistema, kuri reguliuoja žmogaus hormonų gamybą. Bemiegės naktys taip pat gali sukelti irzlumą, atsirasti galvos skausmas. Be to, nemiga sumažina testosterono kiekį organizme, vadinasi sumažėja  ir seksualinis potraukis.

Leonardas Da Vinči ir Nikola Tesla

Šaltiniai teigia, kad menininkas Leonardas da Vinči sugebėdavo nemiegojęs išbūti net 22 val. ir kiekvieną dieną miegodavo tik po keletą valandų. Jo miego laikotarpiai buvo tolygiai išskaidomi intervalais, t.y.  po 20 arba 30 minučių trukmės trumpus užmigimus, kurie kartojosi kas 4 valandas. 2 – 3 valandų miego pakako ir visame pasaulyje gerai žinomam serbų išradėjui Nikolai Teslai. Toks miegas, kuomet miegojimas yra suskaidomas į atskiras laiko dalis, padidinant giliąja miego fazę REM, yra vadinamas polifaziniu miegu.

Napoleonas Bonapartas: „Šešios valandos vyrui, aštuonios valandos moteriai ir dešimt – kvailiams.“

Prancūzijos imperatorius Napoleonas Bonapartas miegodavo tam tikru laiku. Jo miego ritmas būdavo kasdien reguliuojamas pagal tam tikras valandas. Jis miegodavo nuo 12 nakties iki 2 valandos ryto. Tuomet atsikeldavo, dirbdavo, 5 valandą ryto vėl eidavo pamiegoti iki 7 valandos ryto. Kuomet Napoleono paklausė, kiek žmogus turėtų kiekvieną dieną miegoti, jis atsakė: „Šešios valandos vyrui, aštuonios valandos moteriai ir dešimt – kvailiams.“. Išties, ko gero, šis Prancūzijos karvedys buvo teisus taip sakydamas, nes juk ilgas miegas – tai savo gyvenimo laiko švaistymas.

Ne genijai, bet vis tiek miega mažiau. Kodėl?

Apžvelgę keletą žymių žmonių gyvenimų ir jų miego ypatybes, grįžkime į šių dienų realybę. Rašytoja Ariana Hufington knygoje „Miego revoliucija“ („Sleeping Revoliuton“) aprašo priežastis ir ligas, kodėl dabartiniai žmonės yra kamuojami miego sutrikimų.

Miego apnėja, teigiama, kad vargina net 25 mln. amerikiečių. Apnėja - tai toks miego sutrikimas, kuomet 10 ar daugiau sekundžių sustoja ir vėl atsinaujina kvėpavimas. Dėl šio miego sutrikimo labai kenčia bendra žmogaus savijauta. Jis negali pailsėti, atsiranda širdies ir kraujagyslių ligos. Manoma, kad miego apnėjos atsiradimui įtakos turi viršsvoris, aukštas kraujo spaudimas, genetika ir pan.

Insomnija (nemiga) dažnai gali aplankyti kiekvieną iš mūsų. Juk tikrai yra gerai pažįstamas tas jausmas, kuomet atsigulame į lovą ir negalime užmigti. Vartomės nuo vieno šono ant kito. Visą naktį neramiai miegoję dienos metu jaučiamės mieguisti ir pavargę. Kodėl? Kodėl daugybę žmonių vargina nemiga? Šio miego sutrikimo priežasčių gali būti labai daug: stresas, senatvė, laiko zonų kaita, įvairūs psichikos sutrikimai ir pan. Gydytis nuo nemigos būtina. Vieni griebiasi vaistų, kiti pasikliauja nemedikamentinėmis gydymo priemonėmis, pvz., hipnoze. 

Svarbiausia yra neignoruoti tokių miego sutrikimų. Liaudies išmintis sako „Nakties darbai – dienos juokai“, tad pasistenkite išsimiegoti, lai miegas – pats rimčiausias nakties darbas, būna jūsų sėkmingos, naujos dienos pranašas.

Parengė: L.Rimgailė