Grūdinkime vaikus ištisus metus

Norėčiau patarimo. Kaip reikia grūdinti mažus vaikus, o jei tiksliau, nuo ko pradėti? Girdėjau, kad geriausia tai daryti vasarą, bet nejaugi žiemą reikia nieko neveikti, o būtinai laukti, kol atšils. Gal yra kokios nesudėtingos grūdinimo procedūros, kurias galima daryti namuose?
Danguolė

Vilniaus Šeškinės poliklinikos vaikų ligų gydytoja Dalia Adomaitienė:
- Grūdinimo procedūras geriausia pradėti, kai mažylis visiškai sveikas. Dažnai sergančius ir silpnesnius vaikus grūdinti reikia labai atsargiai, nuolat konsultuojantis su vaikų ligų gydytoju.

Pradėti geriausia, kai vaikas dar neina į lopšelį ar darželį, o lankantiems ugdymo įstaigą namuose atliekamas procedūras derinti su taikomomis lopšelyje ar darželyje. Su dažnai sergančiu, silpnu, išblyškusiu ir blogai valgančiu mažyliu iš pradžių pakanka dažniau pasivaikščioti gryname ore. Grūdinti vaikus reikia visus metus, be didesnių pertraukų.

Pradėkite nuo trumpų pabėgiojimų po kambarius basomis ar be marškinėlių. Be to, kasdieniai pasivaikščiojimai, žaidimai, išvykos į gamtą stiprina ir grūdina organizmą.

Kai vaikas pripranta prie oro procedūrų, galima pradėti jį grūdinti vandeniu, kuris organizmą veikia stipriau už oro vonias.

Pavyzdžiui, rankas ar kojas plaukite vėsesniu vandeniu arba tiesiog leiskite vaikui įlipti ir išlipti į vėsaus vandens vonelę.

Atliekant paprastas vietines procedūras pasikeičia visų kraujagyslių tonusas, pakinta kraujo spaudimas, pulso dažnis, plaučių ventiliacija.

Todėl vandens temperatūrą reikia mažinti po truputį.

Aptrynimas -
pati švelniausia vandens procedūra, kai aptrinamos įvairios kūno dalys vandenyje sudrėkintu rankšluosčiu, plaušine arba ranka. Iš pradžių trinama viršutinė kūno dalis: kaklas, rankos, krūtinė, nugara, vėliau - pilvas, juosmuo, kojos. Po to šios vietos nušluostomos ir trinamos sausu rankšluosčiu.

Apsipylimas -
ne tik pratina organizmą prie žemesnės temperatūros, bet kartu ir odos paviršių veikia kaip masažas. Tačiau pradėti šią procedūrą reikėtų su šiltu ir kiek vėliau tęsti vėsesniu ir dar vėsesniu vandeniu, po to labai sausai nušluostant rankšluosčiu.

Maudynės -
vėsiame vandenyje veiksmingiausia grūdinimosi priemonė, tačiau tam reikia ruoštis ilgą laiką. Tiesa, negalima maudytis tuoj pavalgius, suprakaitavus ar labai sušilus. Pajutus, jog vandenyje pasidarė šalta, reikia tuojau pat baigti maudynes ir stipriai ištrinti kūną rankšluosčiu.