+4
-0
+4
Imuninės sistemos testas. Įsivertinkite ir padarykite išvadas

Pastebėjote, jog atėjus šaltiems orams vis dažniau ėmė varginti įvairios peršalimo ligos? Negana to, ne tik Jūs, bet ir Jūsų artimieji karts nuo karto sloguoja, juos vargina kosulys, be priežasties kamuoja nuolatinis nuovargis, galvos skausmas...Jei taip, tuomet metas stiprinti imuninę sistemą. O jei vis dar nesate tikri dėl savo imuninės sistemos, tuomet pravartu atlikti Meidinger Werner knygoje „Sveikata ir grožis su citrina“ pateikiamą imuninės sistemos testą, kuris padės atsakyti į klausimą, ar jau metas susirūpinti savo imunine sistema?

Testas imuninei sistemai įsivertinti

Atlikite šį testą ir sužinokite, ar Jūsų imuninė sistema yra stipri, ar  visgi atėjo metas ją stiprinti?

1.Ar dažnai sergant pakyla temperatūra?

  • Beveik visuomet (3)
  • Beveik niekada (5)
  • Kartais, kai liga rimtesnė (1)

 2.Ar valgote šviežių vaisių?

  • Kasdien (1)
  • Retkarčiais (3)
  • Retai (5)

 3.Ar ilgai gyja žaizdos?

  • Keletą dienų (1)
  • Taip, gerokai ilgiau nei kitiems (5)
  • Normaliai (3)

 4.Kiek kartų per savaitę einate mažiausiai 20 min. pasivaikščioti?

  • Daugiau nei penkis kartus (1)
  • Tris ar keturis kartus (3)
  • Mažiau nei du kartus (5)

 5.Ar galite pasakyti, kad Jūsų seksualinis gyvenimas Jus patenkina?

  • Žinoma, negalėčiau norėti geresnio. (0)
  • Nepaistant kai kurių dalykų (3)
  • Galėtų būti malonesnis (5)

 6.Ar sergate alergija?

  • Taip, ir labai stipriai (5)
  • Labai silpnai (3)
  • Ne (1)

 7.Kiek valandų miegate?

  • Mažiau nei šešias (5)
  • Nuo šešių iki aštuonių (1)
  • Daugiau nei aštuonias (3)

 8.Ar dažnai jus apima jausmas, kad diena prasideda rytą karštligiškai skubant ir taip baigiasi?

  • Niekuomet (1)
  • Kartais (3)
  • Dažnai (5)

 9.Kokios mėsos valgote kasdien?

  • Žuvies ir paukštienos (1)
  • Kiaulienos (5)
  • Jautienos ir ėrienos (3)

 10.Kaip pykstate: garsiai reiškiate pyktį a jį nuryjate?

  • Šaukiu tik tada, kai labai smarkiai pykstu (3)
  • Nerėkiu, tai man sunku (5)
  • Išsirėkus pyktis praeina (1)

 11.Ar esate patenkintas savo gyvenamąja aplinka?

  • Tai nepakeliama, bet paprasčiausiai negaliu pakeisti buto (5)
  • Apskritai viskas gerai (3)
  • Negalėčiau įsivaizduoti geresnio gyvenimo (1)

 12.Ar dažnai geriate antibiotikus, vaistus nuo reumato ar kortizoną?

  • Labai dažnai ar nuolat (5)
  • Per visą savo gyvenimą tik keletą kartų (1)
  • Kartais, t.y. retai (3)

Testo įvertinimas

Atsakius į testo klausimus suskaičiuokite, kiek balų surinkote. Pagal tai knygoje yra pateikiama tokie testo atsakymai.

Iki 19 taškų

Nesirūpinkite, Jūsų imuninė sistema neapvils. Ligų sukėlėjai jai nesudaro didelių sunkumų. Jūs nesunkiai įveikiate įvairias nedideles ligas, pvz., peršalimą. Jei ir toliau laikysitės gerų mitybos ir gyvenimo įpročių, svarbiausia, kasdien valgysite daug šviežių vaisių, ypač citrinų, ir daržovių, jūsų imuninė sistema bus stipri, nekamuos ligos.

20-39 taškai

Jūsų apsauginės galios šiek tiek susilpnėjusios. Jei dabar nesiimsite priemonių, imuninė sistema gali nusilpti. Netruksite pastebėti, kad peršalę sergate ilgiau nei anksčiau, naktį pradėjote blogiau miegoti. Tai pirmieji nusilpusios imuninės sistemos požymiai. Nereikėtų į juos numoti ranka. Organizmui turite padėti.

Daugiau nei 40 taškų

Jūs nepastebėjote pirmųjų nusilpusios imuninės sistemos požymių. Apsauginės galios dar ne visiškai išsekusios, bet būtina jas sustiprinti. Būtina pagalvoti apie savo gyvenimo ir mitybos įpročius. Gal per daug dirbate? Mokykitės atsipalaiduoti, stenkitės tiksliai planuoti poilsio valandėles. Gal valgote riebiai, greitai, daug nesveikai? Dar nevėlu stiprinti imuninę sistemą.

Trys patarimai, kurie padės sustiprinti imuninę sistemą

  1. Nevenkite citrinų. Ir nors daugeliui žmonių citrinų skonis ne itin patinka, tačiau šio rūgštaus vaisiaus reikėtų neatsisakyti ir jį įtraukti į savo kasdieninės mitybos racioną. Citrina – vitamino C šaltinis. Pustrečio vaisiaus minkštimo ir sulčių pakanka vidutiniam suaugusio žmogaus dienos racionui. Esant vitamino C trūkumui žmogus jaučiasi pavargęs, blogai gija žaizdos, padidėja jautrumas infekcinėms ligoms, nes susilpnėja imuninė sistema.
  2. Subalansuokite mitybą. Jūsų mitybos racione turėtų netrūkti nei vaisių, nei daržovių ir būti kuo mažiau perdirbto maisto.
  3. Grūdinkitės ir sportuokite. Stenkitės nepersistengti su namų šildymu ir palaikykite normalią namų mikroklimato temperatūrą, nepamirškite sportuoti arba bent jau reguliariai eiti pasivaikščioti.

Parengė: L.Rimgailė