Japoniška dieta

Ar teko girdėti apie dietą, kuri vadinama madingiausia dieta šiomis dienomis? Šios dietos pavadinimas asocijuojasi ne tik su tekančios saulės šalimi, bet ir su tuo, jog laikantis šios dietos, Jums pavyks atsikratyti ne tik nereikalingų kilogramų, bet ir nereikalingų centimetrų.

Labiausiai viliojanti šios dietos tezė yra ta, jog poveikis yra ilgalaikis, kuris išlieka 2-3 metus. Be to, ši dieta padeda atsikratyti 8 kilogramų per dvi savaites. Tad, jei norite sulieknėti, pamėginkite 13 dienų kentėti šiokius tokius apribojimus. Šiai dietai daug įtakos turės Jūsų psichologinis pasiruošimas. Visą laiką, kuomet laikysitės šios dietos, turėsite valgyti tik pagaliukais. Taip pat, prisiminkite, jog šios dietos dažnai mėginti negalima, nes galite pakenkti savo sveikatai.
Antra vertus, kaip rodo praktika, jei ir pamatysite, jog kilogramai tirpsta gana sunkiai, nepergyvenkite, o geriau pasimatuokite savo apimtis, kurios tikrai bus sumažėjusios ir Jus nustebins.

Maitinimosi režimas
Dieta trunka 13 dienų. Pradedant 8 —ąja diena, reikia kartoti pirmų septynerių dienų meniu atvirkštine tvarka. Aštuntą dieną reikia valgyti tą patį, ką ir šeštą dieną, devintą — tą patį kaip penktą, dešimtą — tą patį ką ketvirtąją ir pan. Maistą galite šlaks
tyti citrinos sultimis.

Patarimas
Pasistenkite valgyti išskirtinai pagaliukais bei valgyti iš miniatiūrinių lėkštelių bei dubenėlių. Valgymas pagaliukais padės prailginti valgymo laiką ir tuomet, Jūsų smegenys turės didesnį šansą gauti signalą iš skrandžio "aš sotus".

Pirmoji diena
Pusryčiai: kava be cukraus;
Pietūs: 2 virti kiaušiniai, kopūstų salotos su aliejumi, stiklinė pomidorų sulčių;
Vakarienė: kepta žuvis (delno dydžio gabalėlis).

Antroji diena
Pusryčiai: kava be cukraus, vienas sausainėlis ar džiuvėsis;
Pietūs: 100 gramų keptos arba virtos žuvies, šviežių daržovių salotos arba kopūstai su aliejumi;
Vakarienė: 100 gramų virtos jautienos, stiklinė kefyro.

Trečioji diena
Pusryčiai: kava be cukraus, vienas sausainėlis arba džiuvėsis;
Pietūs: Stambi cukinija, kepta aliejuje (200 gramų). Tinka paruošimo būdas garuose;
Vakarienė: 2 kietai virti kiaušiniai, 200 gramų jautienos, šviežių kopūstų salotos aliejuje.

Ketvirtoji diena
Pusryčiai: kava be cukraus;
Pietūs: 1 žalias kiaušinis, 3 didelės morkos su aliejumi, 20 gramų sūrio;
Vakarienė: vaisiai.

Penktoji diena
Pusryčiai: morkos su citrinų sultimis;
Pietūs: kepta arba virta žuvis, stiklinė pomidorų sulčių arba didelis šviežias pomidoras;
Vakarienė: vaisiai.

Šeštoji diena
Pusryčiai: kava be cukraus;
Pietūs: maža puselė virto viščiuko, šviežių kopūstų arba morkų salotos;
Vakarienė: 2 kietai virti kiaušiniai, trintų morkų salotos su aliejumi.

Septintoji diena
Pusryčiai: žalia arbata;
Pietūs: 200 gramų virtos jautienos, vaisiai;
Vakarienė: tinka bet kuris variantas iš ankstesniųjų, kurie buvo pasiūlyti vakarienės meniu, išskyrus trečios dienos meniu.

Gėrimų režimas
Mineralinis stalo vanduo (geriausiai negazuotas) gali būti geriamas neribotu kiekiu.
Kava tik natūrali, arbata — tik žalia.

Griežtai draudžiama
Druska, cukrus, alkoholis

Kam dieta netinka
Kategoriškai netinka tiems, kurie serga kraujagyslių sistemos ligomis arba kurių kraujospūdis yra padidėjęs.

Dietos privalumai
1) Kadangi druskos vartojimo kiekis yra ypač ribotas, Jums pavyks apsisaugoti nuo ištinimo, kuris dažniausiai pasitaiko nuo per didelio druskos kiekio.
2) Dieta nereikalauja ypatingų finansinių investicijų, visus maisto produktus galite įsigyti bet kurioje maisto prekių parduotuvėje.
3) Gali būti, jog po šios dietos paaštrės skonio pojūčiai: tai, kas anksčiau atrodė nesūru, pasirodys sūru ir panašiai.

Dietos trūkumai
1) Šios maitinimo sistemos niekaip negalima pavdinti subalansuota mityba. Dėl mažo koloringumo (700 kcal per dieną), gali pasijusti mikroelementų bei proteino stygius.
2) B grupės vitaminų nėra daug, taigi labai žavėtis dieta neverta, kartu su kilogramais dings ir nuotaika, odos žvilgėjimas.
3) Gali nusilpti išpuoselėti plaukai bei stiprūs nagai.

Mielos moteris bei merginos, jei jaučiate sveikatos sutrikimų arba nesate tikra, jog Jums pavyks laikytis šio siūlomo režimo, geriau nepradėkite laikytis dietų, kurios gali sukelti tam tikrus organizmo negalavimus. Prieš tai, patariama pasikonsultuoti su gydytoju.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė