Jautiena - potencijai naudinga mėsa

Šviežia, geros kokybės jautiena - maistinga, gerai virškinama ir ypač naudinga dirbantiems fizinį darbą, sportuojantiems. Iš jautienos išverdamas sultinys yra naudingiausias.

Keturiasdešimtmečiams ir vyresniems vyrams reikia nors retkarčiais suvalgyti jautienos muštinį. Jautienos nerekomenduojama valgyti sergant egzema, kai yra išsiplėtusios venos. Kai kurie mokslininkai teigia, kad jautienos turėtų vengti sergantieji šizofrenija.

Jautienoje gausu organizmui reikiamų B grupės ir kt. vitaminų, cinko ir geležies - ypač moters organizmui vertingų mineralų.

Daugumai patiekalų naudojama jaučio viduriniosios ir galinės dalies mėsa.

Nugarinė laikoma švelniausia jaučio mėsa. Ji minkšta, kvapni, tačiau pakankamai brangi. Puikiai tinka bifšteksui.

Išpjova šiek tiek pigesnė, tačiau iš šios mėsos paruošti kepsniai ypatingai skanūs. Kuo arčiau nugarinės yra išpjova, tuo ji gardesnė.

Kumpio mėsa ne tokia švelni kaip išpjovos. Viršutinis kumpis kvapnus ir nebrangus, ypač tinka kepsniams, kepamiems ant grotelių. Apatinis taip pat tinka ant grilio ruošiamiems patiekalams, tačiau, kad nebūtų kietokas, prieš gaminant jį reikia pamarinuoti. Kiečiausia yra kumpio centrinė dalis, todėl geriausiai tinka troškinimui.

Jei nusprendėte įsigyti gardžiausią gabalėlį nepriklausomai nuo jo kainos, rinkitės centrinių šonkauliukų, minkštos nugarinės, T formos kauliukų arba bifštekso jautienos mėsą. Tačiau jei ieškote ne tokio brangaus varianto, neblogas sprendimas įsigyti ir išpjovos ar net viršutiniojo kumpio mėsos.

Svarbiausia nebijoti eksperimentuoti ir tikrai pavyks.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė