Ką valgyti, kad išvengtumėte krūties vėžio?

Spalis – kovos su krūties vėžiu mėnuo. Krūties vėžys – dažniausia moterų onkologinė pasaulyje.  Vieni gyvenimo būdo įpročiai, pavyzdžiui, alkoholio vartojimas didina tikimybę, kad susirgsite krūties vėžiu, o kiti, atvirkščiai, gali padėti išvengti šios ligos. Štai tinkama mityba krūties vėžio tikrai neišgydys, bet nežymiai pakeisdami savo kasdienį racioną, galite krūties vėžiui užkirsti kelią:

Ribokite riebalų suvartojimą

Žurnalas Journal of Nutrition skelbė tyrimą, kuriame analizuota 48 tūkst. menopauzę jau išgyvenusių moterų mityba. Nustatyta, kad ribodamos kasdien suvartojamus riebalus ir per dieną suvalgydamos apie 5 porcijas daržovių, vaisių ir grūdų, tyrimo dalyvės sumažino savo tikimybę mirti nuo krūties vėžio. Šiuo atveju moterys tiesiog mažino suvartojamų riebalų kiekį, o ne rinkosi nesočiuosius riebalus vietoj sočiųjų bei į savo kasdienę mitybą įtraukė daugiau daržovių, vaisių ir grūdų.

Atsisakykite kai kurių gyvulinių baltymų

Žurnale International Journal of Cancer skelbto tyrimo rezultatuose pabrėžiama, kad daugiau raudonosios mėsos, pavyzdžiui, jautienos valgiusios moterys padidino savo tikimybę susirgti krūties vėžiu, lyginant su moterimis, kurios iš mėsos rinkosi tik vištieną. Patariama valgyti kuo mažiau raudonosios mėsos ir šiukštu vengti apanglėjusios, sudegusios raudonosios mėsos.

Valgykite kuo daugiau žalumynų

Kaip turbūt jau supratote, organizmui svarbu, kad valgytumėte kuo daugiau daržovių, tad nepamirškite valgyti ir kuo daugiau žalumynų – špinatų, lapinių kopūstų ir t.t. Teigiama, jog žalumynuose esantys karotenoidai kovoja su vėžį galinčiais sukelti laisvaisiais radikalais.

Gerkite žaliąją arbatą

Žurnale Nutrients aprašytame tyrime teigiama, kad žaliojoje arbatoje esantys stiprūs antioksidantai katechinai gali užkirsti kelią krūties vėžiui, nors dar reikėtų ir daugiau tyrimų šiuo klausimu. Patariama kasdien išgerti bent puodelį žaliosios arbatos, juolab, kad žalioji arbata praktiškai neturi neigiamų savybių.

Atsisakykite smarkiai perdirbto maisto

Rinkdamosi natūralius produktus, o ne smarkiai sūdytus ar saldintus gaminius, sveikatą tikrai pagerinsite. Nustatyta, kad kai kurie maisto produktai, pavyzdžiui, marinuoti maisto produktai ar perkepusi mėsa, kelia vėžį, tad visiškai jų atsisakykite arba valgykite jų kaip įmanydamos mažiau.

Tiesiog sveikai maitinkitės

Įrodyta, kad nutukimas veda į vėžį, tad maitindamosi sveikai, valgydamos daug daržovių, vaisių, grūdų ne tik numesite nereikalingus kilogramus, bet ir galimai išvengsite vėžio. Jeigu krūties vėžys jus vis dėlto jau aplankė, gydytojai teigia, kad sveikai besimaitindamos moterys lengviau pakelia chemoterapiją ir kitą gydymą bei dažniau greičiau pasveiksta po operacijų.

Straipsnio autorė - Giedrė Izabelė Janušaitė (Šaltinis - THE HEALTHY)

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė