Tradicinis rudens vaisius

Obuoliai – vieni geriausių rudeninių vaisių, kuriais verta papildyti kasdienį meniu. Juose mažai kalorijų, tačiau gausu vitaminų, mineralų ir ląstelienos. Obuoliai padeda palaikyti kraujyje normalų cukraus kiekį ir malšina alkio jausmą. Patiekalų, kurių sudėtyje gali būti obuolių, pasirinkimas ypač didelis.

Cinamonas – antioksidantų šaltinis

Viduramžiais cinamonas laikytas „elitiniu“ prieskoniu, kuriuo gardinti patiekalus galėjo sau leisti tik aristokratai. Jame gausu mangano, kalcio ir geležies. Šis prieskonis natūrali priemonė, malšinanti apetitą, mažina cukraus kiekį kraujyje, reguliuoja insulino gamybą ir spartina metabolizmą. Paeksperimentuokite su įvairiomis cinamono rūšimis: kiniškuoju cinamonu įtrinkite mėsą, o ceiloniškuoju pagardinkite vaisius, jogurtą ar net ledus.

Vanilė – cukraus pakaitalas

Vanilė gali padėti sumažinti suvartojamą cukraus kiekį. Ją galite gardinti ir kavą – pakaks vos žiupsnelio ir gėrimas bus saldus. Neseniai atlikti tyrimai parodė, kad nedidelis žiupsnelis vanilės slopina saldumynų norą.

Gvazdikėliai – sezono vinis

Be to, kad gvazdikėliai skatina riebalų skaidymą, neseniai atlikti tyrimai parodė, kad jie gerina insulino gamyba 2 tipo diabetu sergantiems žmonėms. Gvazdikėliais galite gardinti daržovių patiekalus, taip pat mėsą prieš ją keldami.

Kaip be česnako?

Česnakuose yra medžiagos, vadinamos alicinu, kuri mažina blogojo cholesterolio ir kenksmingų riebalų kiekį. Stiprus šios daržovės kvapas stimuliuoja smegenyse esantį sotumą centrą ir didina smegenų jautrumą leptinui (hormonui, slopinančiam apetitą).

Pupos, pupelės

Pupelėse gausu baltymų, skaidulų, o riebalų – mažai. Laikydamiesi mažo kaloringumo dietos, nuolat jaučiamas alkis. Nedidelėmis porcijomis valgant baltymų gausų maistą, tokį kaip pupelės, ilgai liksite sotūs.

Datulės – beduinų maistas

Jeigu negalite ramiai praeiti pro indą, kuriame sudėti saldainiai, pakeiskite juos datulėmis. Jos tokios pat saldžios, tačiau jose gausu skaidulų, vitamino B6, mangano ir kalio.

Datulės suteikia energijos ir reguliuoja druskų balansą. Beduinai ne veltui imdavo jų keliaudami dykuma: datulės buvo energijos ir jėgų šaltinis, puikiai malšindavo alkį. Tiesa, nepamirškite – jūs ne dykumoje, todėl poros datulių – per akis.

Stebukladariai mandarinai

Mandarinai ne tik antioksidantų, padedančių atsikratyti papildomų kilogramų, šaltinis. Jų sudėtyje esantis vitaminas C stiprina imuninę sistemą. Viename mandarine yra mažiau nei 50 kcal.

Granatų nesprogdinti

Granatuose gausu skaidulų, padedančių atsikratyti svorio, bei maistinių medžiagų, kurios reguliuoja cukraus kiekį kraujyje.

Granatų žievėje gausu vitamino C ir K, folio rūgšties ir kalio.

Ropės – rudens favoritės

Vienoje vidutinio dydžio ropėje yra vos 25 kcal ir daug ląstelienos. Valgydami jų ilgiau išliksite sotūs.

Antis. Su obuoliais.

Baronas Miunchauzenas gal kam ir nepatinka, tačiau apie maistą jis neblogai nusimanė. Antiena – maistingųjų baltymų šaltinis. Anties krūtinėlėje be odos yra maždaug 140 kcal, 3 g riebalų, 28 g baltymų ir 4 kartus daugiau geležies (4,5g/ 100 g)nei vištienoje ar kalakutienoje. Selenas ir geležis padės atgauti jėgas, jei jausitės pavargę po fizinio krūvio.

Lietuvos sveikata