Lieknumo kulto besivaikant visos priemonės pateisinamos... Reikia savaitę nevalgyti – galima, tereikia savaitę pasilaikyti „kefyros dietos – mielai, ir pan., kad tik tos išsvajotosios linijos greičiau priartėtų.

 
Tačiau siekiant to sureikšminto ir nesveiko lieknumo standartų, apie pasekmes nesusimąstoma visiškai. Juk savanoriško badavimo metu ne tik pastebimai susilpnėja imunitetas ir paūmėja praktiškai visos lėtinės ligos, bet dar gali atsirasti ir naujų negalavimų. Pavyzdžiui, kepenų ir virškinimo sistemos veiklos sutrikimų ar net dar rimtesnių sveikatos problemų. 
 
Už 
 
Gaila, tačiau tai tiesa. Kai kurios dietos ne tik lieknina, bet ir kenkia sveikatai. 
 
Daugelio „žiniuonių” garbinamas badavimas (ypač „sausas”), kai žmogus atsisako ne tik maisto, bet ir skysčių – per kelias paras įvyksta organizmo dehidratacija, intoksikacija ir šokas. 
 
Piliulės, malšinančios apetitą. Į jas įeina psichotropinių medžiagų, veikiančių tą smegenų dalį, kuri atsakinga už alkio pojūtį. 
 
Žalių produktų, galinčių sukelti rimtus skrandžio ir žarnyno veiklos sutrikimus, disbakteriozę, vartojimas. 
 
Visiškas druskos ir cukraus atsisakymas. Šiuo atveju sutrinka druskų ir angliavandenių pusiausvyra, o tai gali sukelti širdies veiklos ir galvos smegenų pokyčius. 
 
Ilgalaikės monodietos (pavyzdžiui, kai žmogus maitinasi tik kefyru arba grikių koše). Taip galima save nualinti iki avitaminozės ir Imuniteto nusilpimo. 
„Spalvų” dietos (kai žmogus ilgą laiką sudaro meniu iš tos pačios spalvos, pavyzdžiui, raudonos ar geltonos, produktų). Taip organizme kaupiasi agresyvūs fermentai, o tai gali turėti įtakos kepenų ir tulžies gamybos problemų atsiradimui. 
 
Visiškas riebalų, baltymų ar angliavandenių atsisakymas.Tai sukelia medžiagų apykaitos ir hormonų pažeidimus. Moterims tai gali pasireikšti menstruacijų ciklo sutrikimu, vyrams – erekcijos problemomis ir blogesne spermos kokybe. 
 
Prieš ryžtantis laikytis baltyminės dietos, nepatingėkite apie tai pasikalbėti su specialistu: toks dietų tipas neretai turi gana daug kontraindikacijų. 
 
Ši mitybos sistema kategoriškai netinka jums, jei skundžiatės inkstų sveikata, virškinimu (lėtiniu pankreatitu, kolitu, mikrofloros sutrikimais, dirgliosios žarnos sindromu), podagra. Dieta nerekomenduojama pagyvenusiems ir apkūniems žmonėms: baltymai gerina kraujo krešėjimą, o tai didina trombų susidarymo riziką. 
 
Prieš 
 
Svorio metimas turi būti saikingas ir protingas, o pats procesas – lėtas ir vykti pamažu, tuomet ir organizmui žalos nepadarysime. Jei skubinsime, ilgam pakenksime organizmui, juk svoris augo ne greitai ar atsitiktinai, o pamažu, taip pat reikia ir jo atsikratyti, todėl reikia rūpintis, kad dieta neviršytų 1000–1200 kalorijų per dieną. 
 
Dieta – tai ne tik svorio metimas, bet ir tinkamų maitinimosi įpročių, kurie turi tapti gyvenimo būdo dalimi siekiant vėl nepriaugti svorio, išsaugojimas. 
 
Reikia rinktis tokį maistą, kuriame būtų visų organizmui būtinų maistingųjų komponentų. Fizinis aktyvumas turi tapti įprasta kasdienybės dalimi. 
 
Kiekvienas subalansuotas meniu, net kai norime numesti svorį, turi turėti visų grupių produktų. Negalima atsisakyti kurios nors iš grupių, nes organizmas pradės jausti būtinų medžiagų trūkumą. 
 
Norint numesti vieną kilogramą svorio reikia sudeginti 7 000 kalorijų, todėl norint per savaitę suliesėti kilogramu, reikia dienos racioną sumažinti 1000 kalorijų arba, didinat fizinį aktyvumą, padidinti energijos sunaudojimą. 
 
Visų pirma, gerkite daug vandens: jis iš organizmo tiesiog išplauna toksinus ir šalintinas medžiagas. Kuomet racione gausu baltymų, tai yra ypatingai svarbu. 
Mažinkite porcijas: baltyminės dietos esmė yra ne patiekalo dydis, o jo sudėtis. Valgyti galima dažnai, bet nedidelėmis porcijomis. Taip organizmui bus paprasčiau įsisavinti sunkų mastą. 
 
Nepersivalgykite nakčiai. Pasistenkite vakarieniauti ne vėliau nei 6-7 valandą vakaro, net jeigu dieta žada galimybę maitintis bet kuriuo paros metu. 
 
Gerkite žolelių arbatas. Pavyzdžiui, mėtų arbata puikiai slopina pykinimą, pasižymi tulžį varančiu poveikiu. O ramunėlės švelniai stimuliuoja virškinimo procesą ir veikia nestipriai laisvinančiai. 
 
Sveikas žmogus