+6
-1
+5
Kaip apgauti savo organizmą, bet ne save?

Nemaža dalis moterų laikosi įvairių dietų, tačiau ne visuomet jų būna paprasta laikytis. Štai neplanuotas vakarėlis su draugais, artėjančios šventės ir vaišių stalai, kurie nukrauti įvairiausiomis gėrybėmis. Tuomet belieka tik pasakyti „viso gero mano dieta“, metas pradėti „sukčiavimo dienas“ (angl. cheat days), kuomet galime bandyti apgauti savo organizmą, bet ne save.

Kodėl kai kurie žmonės giriasi apie savo „sukčiavimo dienas“?

Įsijungus socialinius tinklus galima pastebėti, kaip mūsų pažįstami žmonės kelia nuotraukas, kuriose pūpso picos, šokoladiniai tortai, sultingi mėsainiai, bulvytės ir visoks kitoks maistas, kurį drąsiai būtų galima pavadinti greitu ir beverčiu maistu. Tuomet ne vienas iš mūsų stebimės, kaip jie valgo tokį nesveiką maistą ir atrodo taip gerai? Pasirodo, paslaptis labai paprasta – „sukčiavimo dienos“ kartais leidžia mėgautis net ir beverčiu maistu.

Bevertės dietos

Paauglės mergaitės labai dažnai mėgsta laikytis alinančių ir mažai kalorijų turinčių dietų. Tokios dietos – tai efektyvus būdas greitai numesti nepageidaujamą svorį. Viskas būtų lyg ir šaunu, jei ne pavojus sveikatai bei užburtas ratas – svoris nukrenta, tačiau jis kaip mat gali ataugti, vos tik atleisite savo mitybos vadeles ir vėl pradėsite normaliai maitintis.

Organizmas, kuris patyrė šoką po alinančių dietų, bus linkęs kaupti kalorijas, medžiagų apykaita sulėtėjusi, svoris pradės kristi lėčiau. Taigi, ar verta laikytis alinančių dietų? Ne.

Sekmadieniais pasilepinkim

Nuvažiavote į svečius pas tėvus ar senelius ir ant stalo jau stovi tradiciniai lietuviški patiekalai – cepelinai ar kugelis. Nevaržykite savęs, leiskite sau pavalgyti. Tiesa, nors toks maistas ne itin naudingas Jūsų organizmui, bet cepelinas, kuris bus išvirtas pas mamą, bus daug skanesnis ir naudingesnis nei tas mėsainis iš greito maisto restorano.

Kartą per savaitę leiskite sau valgyti tai, ką norite, neskaičiuokite kalorijų. Kuomet vėl grįšite prie savo dietos, kalorijų skaičiavimo, organizmas visa tai traktuos ne kaip grįžimą prie įprasto kaloringumo, bet kaip didžiulį kalorijų sumažėjimą. Tokiu būdu Jūs apgausite savo organizmą, bet ne save. Organizmas gaus šoką – svoris ir vėl po truputį ims tirpti.

Tokios „sukčiavimo dienos“, kuomet leidžiate sau suvartoti šiek tiek daugiau kalorijų, yra gerai dar ir dėl to, jog toks drastiškas suvartojamų kalorijų padidinimas ir staigus grįžimas prie įprastos normos pagreitina medžiagų apykaitą dėl to greičiau tirpsta riebaliukai.

Tiesa, per „sukčiavimo dienas“ reikėtų atsisakyti sunkiai virškinamo maisto, tokio kaip riebūs ir rūkyti mėsos gaminiai nuo kurių gali atsirasti virškinimo sutrikimai. Žinoma, vaistai nuo skrandžio skausmo galės greitai jus išvaduoti nuo tų nemalonių skrandžio skausmų, tačiau kam tų kančių? Geriau vietoj rūkytos dešros paimkite gabalėlį juodo šokolado ar pyragaitį – tokie saldumynai ar konditeriniai gaminiai yra nesunkiai virškinami ir neturėtų sukelti daug virškinimo problemų.

„Sukčiavimo diena“ -  tik kartą per savaitę?

Pasakymas „valgau ir storėju“ išsipildys lyg didžiausias košmaras, jei „sukčiavimo dienas“ darysite dažniau nei vieną kartą per savaitę. Kodėl?

Atsakymą į šį klausimą padeda rasti Lietuvos žinomas treneris Andrius Pauliukevičius, kuris savo knygoje „Tobulas kūnas: asmeninio trenerio patarimai jai ir jam“ rašo, jog taip yra todėl, per vieną „sukčiavimo dieną“ organizmas nespėja kaupti riebalų. Svarbu nepamiršti, kad  tokios „sukčiavimo“ dienos turi būti reguliarios. Jei pasirinkote sekmadienį, tai ir valgykite į sveikatą tik sekmadieniais.

Artėjant gražiausioms metų šventėms aš jau planuoju, kaip bandysiu apgauti organizmą pasinaudodama „sukčiavimo diena“. Ir nors esu tikra, kad po švenčių svarstyklės rodys tikrai daugiau, nei dabar, nebijau – tas svoris – tai ne riebalai, tai – mano žarnyne likęs maistas ir gausybės angliavandenių sulaikyti skysčiai. Per pora dienų pašalinsiu visa tai.

 L.Rimgailė

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė