Kaip būti geresniais... sau patiems?

Laimingais ir sveikais tapsime tada, kai visų pirma išmoksime pasirūpinti savimi.

Nebekritikuokite savęs

Visi mes dažnai mėgstame save papeikti dėl savo klaidų, nesėkmių. Elkitės su savimi pagarbiai ir nustokite save kritikuoti – specialistai tikina, kad mus visus, deja, bet vienija noras žiaurumas sau patiems. Patariama mokytis klausyti savo vidinio kritiko ir jį išgirdus, pradėti su savimi kalbėtis taip, kaip kalbėtumėtės su geriausiu draugu.  

Skatinkite save

Pamąstykite minutėlę – juk dažnai skatinate, palaikote draugus ar artimuosius, tiesa? O dabar dar pabandykite palaikyti ir save patį. Specialistų nuomone, mokydamiesi atjausti patys save, savo klaidas pamažu išmoksite suprasti kaip galimybę mokytis, o galimybė mokytis atveria neregėtą, dar neatrastą, naujų potyrių kupiną pasaulį.

Medituokite

Šiais laikais galima rasti įvairios informacijos apie meditaciją, tad pasirinkite jums tinkamiausią meditacijos būdą: sustokite ir apie nieką nemąstykite, kartokite mantras ar pan. Meditacija nuramina įsišėlusias mintis ir jausmus, o medituodami reguliariai tobulinsite savivoką ir savivertę.

Rūpinkitės savimi

Kaip elgiatės su sunkų periodą išgyvenančiu artimuoju ar draugu? Galbūt lepinate jį mėgstamais skanėstais, užrašote jį į masažą, patariate ilgiau pamiegoti ir t.t.? O dabar grįžkime prie jūsų pačių – visa tai galite skirti ir sau. Tik nepamirškite, kad rūpinimasis savimi ir nuolaidžiavimas sau – ne tas pats, tad jei manote, kad po blogos dienos jums tereikia nusipirkti ką nors skanaus, bet ne visai sveiko, klystate. Rūpindamiesi savimi duodate tai, ko reikia jūsų kūnui ir protui – miego,  vandens, sveiko maisto, o  nuolaidžiaudami sau problemas išspręsite tik laikinai.

Skirkite sau laiko

Nustatyta, kad reguliarus, kokybiškas poilsis, t.y. laikas sode, mankšta, tapyba ar kt., o ne TV žiūrėjimas  pakrauna mus energijos ir geros nuotaikos.

Atleiskite sau

Taip, turbūt šiandien ką nors darydami suklydote. Turbūt taip nutiko ir vakar, ir užvakar. bet ne jums vieniems, o ir visiems jus supantiems žmonėms. Neužtenka tik pamiršti nesėkmes – kur kas svarbiau gebėti sau už jas atleisti.

Žinokite savo stiprybes

Dažnas mūsų jaučiame, kad esame nepakankamai geri – kur kas daugiau laiko praleidžiame galvodami apie savo trūkumus, o ne apie privalumus, kuriuos laikome savaime suprantamu dalyku. Pasižymėkite, kas jums patinka jumyse ir nuolat šį sąrašą pildykite.

Straipsnio autorė - Giedrė Izabelė Janušaitė (Šaltinis - THE HEALTHY)