Kaip išvengti varikozės?

Varikozė – moterų rykštė. Kas penkta moteris rizikuoja turėti negražias išsiplėtusias venas artėjant keturiasdešimtmečiui, jei, žinoma, nepasirūpins jomis anksčiau. O pasistengti reikia ne tiek ir daug!

Gydytojai kategoriški: patikimo būdo apsisaugoti nuo varikozės nėra. Jei jūs turite genetinį polinkį, tuomet tai tik laiko klausimas. Tačiau laiko galima laimėti: teisingai elgiantis su kojomis, galima atitolinti pirmuosius požymius iki 50–55 metų, o gal ir ilgiau, rašoma žurnale „Zdorovje“.

Pagrindinės rekomendacijos visiems žinomos: nepiktnaudžiauti miltiniais produktais ir saldumynais, apriboti druskos, kavos, sultinių vartojimą, plaukioti arba užsiiminėti vandens aerobika, nerūkyti, atsisakyti sėdimo ir stovimo darbo (lyg tai būtų taip lengva), netampyti sunkių nešulių. O dar pamiršti saunas bei pirtis ir du kartus per dieną aplieti kojas vėsiu vandeniu. Be to, linkusioms į varikozę negalima mūvėti labai aptempiančių kojinių ir sėdėti sudėjus koją ant kojos.

Jei jūs sugebate šitaip pakeisti savo gyvenimą – žavimės jumis. Bet patirtis rodo, kad daugumai moterų įvykdyti visas šias rekomendacijas nepavyksta. Užtat net pačiai tingiausiai ar labiausiai užsiėmusiai pravers keli paprasti metodai.

Slidinėkite

Arba minkite treniruoklį, imituojantį slidinėjimą. Plastiškais slydimo judesiais treniruojate raumenis, apsaugančius venas ir prilaikančius jas gamtos paskirtoje vietoje. Pageidautina užsiiminėti ne mažiau kaip du kartus per savaitę.

Dėmesio! Ne prasčiau su užduotimi susidoroja riedučiai ir čiuožinėjimas su pačiūžomis, bet šiose sporto šakose galimos traumos. Svarbiausia – neužriesti kulno ir išvengti statinio raumenų įtempimo, kad kraujas aktyviai ir ritmingai tekėtų kraujagyslėmis.

Kojinėms – ne

Kojinės ir pėdkelnės – pavojus sveikoms venoms. Jos suspaudžia smulkučius kapiliarus odos paviršiuje, dėl to kraujas, kuris normaliomis sąlygomis tekėtų šia kraujagyslių sistema, priverstas „užkimšti“ venų sistemą. Taigi jei biuro aprangos kodas neleidžia vilkėti kelnių, stenkitės atsisakyti pėdkelnių ir kojinių bent jau laisvu laiku.

Dėmesio! Visa tai negalioja kalbant apie specialų medicininį trikotažą: tokių gaminių audinys ir slėgio principas kruopščiai apgalvoti. Neatsisakykite dėvėti tokių kojinių, jei rekomendavo gydytojas.

Nevaikščiokite, jei galite pagulėti


Varikozė būdinga tik žmonėms – nėra nė vieno gyvūno, kuris kentėtų nuo panašios problemos. O viskas dėl to, kad gyvūnai paskirsto savo svorį ant keturių galūnių, o mes – tik ant dviejų. Kojų venų sienelę nuolat veikia slėgimas. Kai tik galite, pasistenkite pagulėti ar pasėdėti uždėjusios kojas ant stalo ar gretimos kėdės.

Dėmesio!
Visą parą pragulėti ant sofos taip pat kenksminga, kaip ir visą dieną bėgioti su aukštakulniais. Venoms pailsinti pakanka kelių 15–20 minučių pertraukėlių per dieną.

Daugiau kopūstų!


Medikai išskiria kelias varikozės priežastis, susijusias su mityba: viršsvoris, vidurių užkietėjimas ir hemorojus. Jei visi šie trys rizikos veiksniai yra, varikozės ilgai laukti nereikės. Kad išvengtumėte tokio scenarijaus, pasirūpinkite, jog kasdien suvartotumėte du valgomuosius šaukštus augalinio aliejaus ir bent tris šimtus gramų ląstelienos. Šios ypač daug yra kopūstuose, obuoliuose.

Dėmesio! Tai nereiškia, kad reikia atsisakyti mėsos ar saldumynų. Mityba turi būti subalansuota. Viena, su kuo reiktų elgtis atsargiai – tai alkoholis: dėl savo kraujagysles plečiančių savybių alkoholis – pikčiausias kojų priešas.

Išsitirkite širdį

Amerikiečių medikai nustatė ryšį tarp širdies ritmo ir varikozės. Pasirodo, širdies darbo sutrikimai labai veikia kraujotakos stabilumą.

Pasirodžius pirmiesiems varikozės požymiams (patinimas, sunkumas kojose) kreipkitės į kardiologą. Gali būti, kad pagrindinė problema susijusi su širdimi, ir ją išsprendus bus galima išvengti pasekmių.

Dėmesio! Jei jūsų širdis ideali, tai, deja, nereiškia, kad varikozė jums išvis negresia. Nenusiraminkite gavusios idealią kardiogramą, o geriau vykdykite kitus antivarikozinės programos punktus.

Pasidarykite koagulogramą

Kartais kraujo užsistovėjimo venose priežasčių ir reikia ieškoti kraujyje. Pernelyg tirštas kraujas sunkiai įveikia venų vožtuvus, formuoja „kamščius“ arba trombus. Todėl reikia pasitikrinti kraują, pasidarant koagulogramą.

Prieštrombinis indeksas turi būti aukštesnis nei 80%, trombotestas turi parodyti ketvirtą ar penktą laipsnį, o kraujo trombo retrakcija turi sudaryti nuo 44 iki 65%. Jei analizė parodys nukrypimus nuo normos, kreipkitės į gydytojus – jie skirs preparatų krešumui sumažinti.

Dėmesio! Tikslių duomenų koagulograma neparodys, jei atliekate ją pavalgę, jei vartojate aspiriną ar kitus kraują skystinančius vaistus.

Pakeiskite kontraceptikus

Tiesioginės priklausomybės tarp tablečių ir venų varikozės vystymosi nėra, bet hormoniniai preparatai dažnai provokuoja jau esamos ligos komplikacijas. Todėl jei pirmieji varikozės simptomai pasirodė jums per pirmuosius metus pradėjus vartoti kontraceptines tabletes, kreipkitės į ginekologą, kad jis parinktų jums kitą preparatą ar pasiūlyti alternatyvų apsisaugojimo būdą.

Dėmesio! Nesirinkite hormoninės kontracepcijos priemonių savarankiškai – tai gali pabloginti situaciją.