Kaip įveikti priklausomybę saldumynams?

Visiškai normalu, kad norime cukraus - angliavandeniai reikalingi mūsų organizmams, tačiau saldūs vaisiai ar daržovės nekenkia organizmui. Problemos prasideda valgant perdirbtus, smarkiai saldintus maisto produktus. „Suvalgę saldžių maisto produktų jaučiatės sočiai ir nenorite valgyti nieko daugiau - taip po truputį tampate priklausomi nuo cukraus," - aiškina gydytoja Vera Tarman. Cukraus priklausomybės požymiai panašūs į bet kokią kitą priklausomybę: jūsų mintis užvaldo cukrus, negalite sustoti valgyti saldumynų, nors jau ir pasisotinote ar slepiate saldžius skanėstus, kad niekas nežinotų, jog jų turite.

 

Nepasiilgsite cukraus

 

Net jei ir jūsų svoris normalus, cukrus kelia tik bėdas: širdies problemas, jums gali skaudėti galvą, galite jaustis išsipūtę, neturėti energijos. Gydytoja V. Tarman pritaria, kad geriausia būtų iškart atsisakyti visų saldžių produktų: ji teigia, kad net suvalgius šiek tiek ko nors saldaus, jūs norėsite dar ir dar. Gydytoja perspėja, kad nusprendus atsisakyti cukraus, pirmas penkias dienas turėsite smarkiai pavargti, labai norėsite cukraus, jausitės susierzinę ar net negalėsite miegoti. Vis dėlto, antrąją becukrę savaitę dings visi fiziniai cukraus atsisakymo simptomai, o trečią savaitę net nepasiilgsite cukraus.

 

Išmeskite

 

Atsikratykite visais saldžiais produktais, net ir cukraus turinčiais saldžiais salotų padažais, kečupais ar jogurtais. Tegu dalyvauja visa šeima - juk nenorite pasiduoti pagundai pamatę namie kažkur užsilikusį saldumyną, be to, jei jūs valgote per daug cukraus, tikėtina, kad ir jūsų šeimos nariai daro tą patį. Užsinorėję cukraus išgerkite arbatos ar pakramtykite gumos. Švęsdami gimtadienius darbe dalyvaukite šventės pradžioje, bet grįžkite prie darbų vos pradėjus pjaustyti tortą. Jei anksčiau su bendradarbiais išeidavote išgerti kavos su pyragaičiu, dabar paklauskite jų, gal norėtų pasivaikščioti. Specialistai pataria saldumynų valgymą pakeisti sveiku įpročiu.

 

Prasiblaškykite 

 

Užsinorėję ko nors saldaus, palaukite 5 min ir prablaškykite save. Nuveikite ką nors smagaus, malonaus - būtent malonumo žmonės ir ieško valgydami saldžiai, tad pašokite, paskambinkite draugui ar paklausykite mėgstamos muzikos.

 

Atminkite savo tikslą

 

Jei jaučiate, kad nebeturite valios, priminkite sau, kodėl išvis nusprendėte atsisakyti saldumynų: gal norėjote numesti svorio ar turėti daugiau energijos?

 

Gali atrodyti, kad riboti ar išvis atsisakyti pridėtinio cukraus gali būti labai sunku ar net neįmanoma, bet gydytoja Vera Tarman tikina, kad ilgainiui net nebepasiilgsite cukraus, o po kelių savaičių jūsų skonio receptoriai adaptuosis ir anksčiau jums patikę saldūs, skanūs gardumynai dabar visai nebepatiks – labai saldus bus ir tiesiog paprastas obuolys.

 

Straipsnio autorė - Giedrė Izabelė Janušaitė (Šaltinis - THE HEALTHY)

 

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė