Kaip pagerinti atmintį: man jau 50 m.

Naudokite valgymo lazdeles. „Tyrimais nustatyta, kad koncentruotų nervų ląstelių plotų, esančių pirštų galiukuose, dirginimas tiesiogiai sužadina smegenis“, - sako mokslų daktaras Maoshingas Ni. Tiesa ta, kad bet kokia pirštų galiukų veikla – valgymas lazdelėmis, mezgimas ar netgi žaidimas su pieštuku ar rašikliu – taip pat padeda ir smegenims, nes pagerina kraujotaką.

O gera kraujotaka padeda pašalinti medžiagų apykaitos produktus, kurie trukdo mitybinėms medžiagoms patekti į smegenis.

Neperlenkite lazdos su vaistais


Jei kaskart mankštinantis jums skauda ar niekada neišsimiegate dėl naktinio prakaitavimo - jums padės vaistai. Bet atsargiai: klinikinių intervencijų senstant tyrimas parodė, kad nereceptiniai vaistai, padedantys užmigti, vyresniems pacientams gali sukelti tam tikrų „kognityvinių sutrikimų“ – pavyzdžiui, atminties sutrikimą. Kokie dažni tie sutrikimai nėra nustatyta, bet tikriausiai žinote, ką reiškia jaustis apkvaitusiam kitą dieną. O vaistas, vadinamas difenhidraminu (jo yra daugelyje vaistų nuo alergijos ir naktinių vaistų nuo skausmo sudėtyje) pasižymi anticholinerginiu poveikiu - jis blokuoja tarpląstelinį signalų perdavimą.

Pasitarkite su savo gydytoju apie kitus būdus miego problemoms šalinti – pavyzdžiui, atsipalaidavimo ar kognityvinę terapiją.

Geriausias maistas smegenims

Tyrimai rodo, kad natūralūs junginiai šiuose maisto produktuose, prieskoniuose ir gėrimuose padeda apsisaugoti nuo kognityvinės funkcijos silpnėjimo: šparagai, mėlynės, kakava, kava, kiaušinio tryniai, indiškas karis, rozmarinas, lašiša, pomidorų padažas, graikiniai riešutai