Kaip pagerinti atmintį: peržengiau 40 m. slenkstį

Pirmas patarimas: pasiskolinkite savo vaikų žaislus. Išleista nauja Rubiko kubo, kurį kadaise mėgote vaikystėje, versija.

"Tai – trimatis Rubiko 360, kuris tikriausiai tinka bet kokio amžiaus smegenims, nes pagerina lanksčius užduočių sprendimo įgūdžius“, - sako neuropsichologė Karen Spangenberg Postal.

Esmė: kai žaidžiate, vienu metu treniruojate savo atmintį, strateginius ir erdvinius įgūdžius – visi jie reikalingi smegenų būklei gerinti. O kas, jei kubas jus nuolat tik erzins? Nesijaudinkite. Bet koks žaidimas, lavinantis mąstymą, yra naudingas.

Sportuokite

Širdies ritmo padidinimas tris kartus per savaitę po 20 minučių – netgi vaikščiojant – padidina smegenų aprūpinimą krauju ir padeda auginti naujas smegenų ląsteles.

„Aerobiniai pratimai yra du tris kartus efektyvesni už bet kokią žinomą protinę veiklą“, - sako Princetono universiteto (JAV) neurologijos profesorius Samas Wangas. Jei neturite laiko sportuoti darbo dienomis – nieko tokio. Naujausi moksliniai tyrimai rodo, kad vidutinio intensyvumo mankšta bent kartą per savaitę (tarkim, savaitgalio pabėgiojimas) 30 proc. padidina tikimybę išsaugoti kognityvinę funkciją bėgant metams.

Įkurkite bridžo klubą

Jei knygų klubai jums nuobodūs, o vakarienės su svečiais jus vargina, tuomet galbūt gyvas bridžo žaidimas yra būtent tai, ką jums rekomenduotų gydytojas.

"Strategijos ir atminties kombinacija bridžo žaidime skatina smegenis įsisavinti naują informaciją ir palaiko smegenų ląstelių veiklą, kad šios nežūtų", - health.com sakė daktarė K. Spangenberg Postal.

Be to, bendravimas žaidimo metu pateikia tokį neprognozuojamumo lygį, kuris palaiko smegenų krūvį – žaidimuose be partnerių tai yra neįmanoma.