Kaip rūpintis savo sveikata nesilaikant dietų?

Šventė – ne kasdien

Visi puikiai žinome: užkandžiai biure, pietūs kavinėje, draugo gimtadienio tortas ir kiti malonumai kartojasi taip dažnai, jog nesunku pasiteisinti save dar ir darkart valgant ką nors ne kasdieniško. Nors retkarčiais pasilepinti tiesiog būtina, vis dėlto, mitybos specialistės C. Heiser teigimu, nuosekli mityba išlaiko svorį pastovų. Taigi, atidžiai stebėkite, ką valgote – galbūt atsisakykite sausainukų prie kavos darbe ir galėsite vakare leisti sau pasimėgauti skanių ledų porcija.

Nešvaistykite laiko dietiniam maistui

Teoriškai, mažai riebumo ar kalorijų turintys produktai – nieko blogo. Bėda ta, kad tokie produktai smarkiai perdirbti, juose daug angliavandenių. „Angliavandeniai mūsų organizme tampa cukrumi, kuris virsta papildomu svoriu,“ – primena C. Heiser.

Maisto gamintoja mažina riebalų ar kalorijų kiekį savo gaminiuose pripildydami juos būtent įvairiais nenaudingais  maisto priedais. Atidūs pirkėjai skaito etiketes ir ieško, kas gi iš tiesų slepiasi už „mažai kaloringas“ ar „neriebus“.

Nėra blogo maisto

Manydami, kad esama „blogo“ maisto, apsunkiname sau gyvenimą. Toronto universiteto tyrimas parodė, kad savaitė šokolado nevalgiusios moterys būtent šokolado labiausiai ir geidė. Kitas tyrimas tai patvirtino – jei sau sakysite, kad negalite valgyti šokolado, stengsitės negalvoti apie šokoladą, labiausiai norėsite suvalgyt būtent... šokolado. Maistas – ne priešas, „blogas“ maistas neegzistuoja.

Išsimiegokite

Būdami užsiėmę, dažnai dirbame miego sąskaita, bet norėdami išlaikyti sveiką kūno svorį, privalome išsimiegoti. Jei jaučiate, kad trūksta miego, miegokite daugiau. Teigiama, kad miego trūkumas tiesiogiai susijęs su svorio augimu: kai mums stinga miego, norime valgyti kaloringesnių maisto produktų. Be to, neišsimiegoję neturėsite jėgų ir aktyviai mankštintis.

Atsipalaiduokite

Ką tik suvalgėte mėsainį su bulvytėmis. Na ir kas? Galbūt šįkart nukrypote nuo įprastos mitybos, tačiau nesigraužkite, atleiskite sau ir pasižadėkite kitąkart valgyti sveikiau. Elkitės su savimi taip, kaip elgiatės su mylimais artimaisiais – drąsinkite, rūpinkitės savimi.

 Venkite dietinių gėrimų

Nuomonės dėl dirbtinių saldiklių vis dar išsiskiria – vienuose tyrimuose skelbiama, kad dirbtiniai saldikliai svorio nedidina, o štai kiti specialistai pataria vengti dietinių gėrimų. Pasirodo, kad dietiniai gėrimai skatina smegenis pratintis prie cukraus, tad tampame priklausomi nuo cukraus. Be to, užsisakydami dietinį gėrimą galite pagalvoti, kad štai ten bus mažiau kalorijų, todėl galite užsisakyti mėsainį, o ne salotas.

Virtuvėje įjunkite vaizduotę

 Jei gamindami sveikus patiekalus nepamiršite jų gardinti prieskoniais ir žolelėmis, vadinasi, visada valgysite įdomiai. Prieskoniai praturtina patiekalą bei pakeičia riebalus, tad patiekalas išlieka toks pat skanus.

Neskaičiuokite kalorijų

1000 sveiko ir 1000 nesveiko maisto kalorijų mūsų kūnas išnaudoja skirtingai, teigia C. Heiser. Pernelyg užsižaidę skaičiuodami kalorijas, rizikuojate į savo mitybos racioną neįtraukti kaloringų, bet sveikų produktų: riebios žuvies, avokadų, riešutų, aliejų.

Stenkitės kasdien valgyti kuo mažiau apdirbtą maistą: žuvį, vištieną, sūrį, daržoves. Nepamirškite sveikųjų riebalų.

Cukraus – mažiau, bet protingai

Cukrus organizmui tiesiog kenkia. „Mūsų  organizmas iškart gali perdirbti tik nedidelį kiekį cukraus, visa kita virsta papildomais kilogramais,“ – primena C.Heiser. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad cukraus turite atsisakyti visai. Patariama stebėti savo organizmą – galbūt po poros sausainių jaučiatės apsunkę, skauda pilvą? Stebėdami savo organizmo reakcijas žinosite, ko turėtumėte vengti.  

 Straipsnio autorius - Giedrė Janušaitė. Šaltinis - www.redonline.co.uk

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė