Kalėdos ! Kaip valgyti sočiai, bet sveikai?

Maistas gali būti ir sotus, ir sveikas. Bet ar gali jis būti tuo pačiu ir skanus? Žinoma, kad taip – tereikia šiek tiek Jūsų išradingumo ir net šaltuoju metų laiku pavyks nebadaujant išsaugoti norimas figūros linijas. Jūsų dėmesiui – keletas paprastų idėjų, kurias galite koreguoti pagal savo pomėgius ir norus. Mažiau kepto – daugiau troškinto maisto. Mažiau transriebalais prisotintų pyragaičių – daugiau keptų obuolių. Mažiau riebios mėsos – daugiau daržovių. Tegul sveikesnė mityba tampa Jūsų įpročiu ir išradingumo įrodymu!

Mėsos kukuliai su sveiku padažu

Galite rinktis mėgstamą mėsą – geriausia, jei sumalsite ją patys. Taip išvengsite nežinomybės, kuri gali kamuoti perkant jau paruoštą faršą. Kukulių sutvirtinimui naudokite ne džiūvėsėlius ar miltus, bet ryžius. Padažą gaminkite iš pomidorų ir morkų – tikrai nebūtina grietinė arba sviestas. Garnyrui rinkitės šviežias arba raugintas daržoves. Kukuliukus galite gaminti ir iš žuvies. Lietuviai valgo per mažai žuvies, tad dažniau keiskite mėsą žuvimi.

Orkaitėje kepta žuvis su daržovėmis

Kepimas orkaitėje – puikus būdas išvengti riebalų naudojimo. Rinkitės riebesnę žuvį, nes ji turi sveikatai naudingų Omega polinesočiųjų riebalų rūgščių, vitaminų A, D ir E. Puikūs pavyzdžiai - skumbrė, lašiša. Geriausi žuvies prieskoniai – druska ir juodieji pipirai, nes taip išsaugojamas natūralus žuvies skonis, tačiau galite paeksperimentuoti su įvairiomis žolelėmis, specialiai žuviai skirtais prieskoniais, pipirų mišiniais. Orkaitėje kepta lašiša su įvairiomis daržovėmis – puikus, sotus bei sveikas patiekalas.

Kukuliukai gali būti pagaminti ir iš grikių

Atminkite, kad kotletai ar kukuliai gali būti suformuoti ne tik iš mėsos ar žuvies. Tarp vegetarų itin populiarūs grikių kukuliai gali pakvipti bet kuriuose namuose. O jei dar nuo pietų lieka paprastai išvirtų grikių, tuomet tai puiki proga neišmesti nei gramo maisto. Juk maisto švaistymas – didelė šių dienų problema. Pamėginkite pasigaminti grikių kukulių, kurie gali būti ir pagrindinis patiekalas, ir sveikas garnyras. Būkite išradingi!

Pamilkite moliūgus ir jų patiekalus

Moliūgas – puiki ir daug naudingų maistinių medžiagų turinti daržovė. Jo kubeliai arba tarkuota masė puikiai tiks į įvairius rudeniškus troškinius, pyragus, keksus, blynus. Moliūgų sriuba – bene populiariausias vėsesnio meto patiekalas, padedantis ne tik sušildyti organizmą, bet ir gerai pasisotinti. Itin populiarėja moliūgų karis – tai labai sveikas ir figūrą „saugantis“ patiekalas. Paieškokite jo receptų internete ir galbūt liksite labai maloniai nustebinti, kad ir daržovių patiekalai gali būti skanūs ir sotūs.

Avinžirnių troškinys pretenduoja tapti mėgstamiausiu Jūsų patiekalu

Mėsos ir įvairių daržovių troškinys – puikus šaltojo sezono metas. Ką daryti, kad šis patiekalas taptų įdomesnis ir dar sveikesnis? Mėsą galite pakeisti avinžirniais, kurie yra puikus baltymų, skaidulų ir įvairių naudingų maistinių medžiagų šaltinis! Papildykite troškinį morkomis, paprikomis, saldžiosiomis bulvėmis, česnakais ir pipirais – gausite sotų, malonaus skonio ir kvapo patiekalą, kuris sušildys net ir pačią žvarbiausią dieną.

O kas desertui? Žinoma – kepti obuoliai!

Ruduo ar žiema – puikus metas iškeisti riebius ledus į keptus obuolius, kuriuose gausu naudingų medžiagų, tarp jų – ir virškinimo funkciją gerinančių bei sunkiuosius metalus sujungiančių ir iš organizmo pašalinančių pektinų. Galite gardinti keptus obuolius riešutais, razinomis, datulėmis, varške, džiovintais abrikosais. O galbūt mėgstamiausias Jūsų variantas – tik cinamonu pagardinti kepti obuoliai? Mėgaukitės šiuo skaniu desertu be sąžinės graužaties. Be to, termiškai apdorotus obuolius daug geriau toleruoja net ir pats jautriausias virškinimo traktas.

Šaltinis | Pasveik.lt

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė