+3
-0
+3
Keturi paprasti būdai, kurie padės suvalgyti mažiau

Rašytojas Henris Deividas Toro yra sakęs: „Ėdrūnai - tai žmonės lervos stadijoje; ir tokioje būklėje yra ištisos tautos, tautos, neturinčios fantazijos ir vaizduotės, ir jas išduoda jų stori pilvai.“ Šiai minčiai būtų galima iš dalies pritarti: kiekviename iš mūsų kartais prabunda tas ėdrūnas, kuris nepaliaujamai siekia vieno ir dar vieno papildomo kąsnio, tos  papildomos ir nuodėmingos kalorijos. Galbūt todėl XXI a. rykštės yra nutukimas ir diabetas, kuriuo suserga vis daugiau ir daugiau žmonių... Kad nepersivalgytume, nebūtume ėdrūnai ir išvengtume ligų, siūlome jums išbandyti šiuos keturis būdus, kurie padės suvalgyti mažiau.

I būdas: Valgykite tuomet, kai esate ramūs.

Tikriausiai daugelis iš jūsų esate girdėję terminą „emocinis valgymas“. Dažniausiai daug suvalgome tuomet, kai dėl kažko nerimaujame, esame liūdni. Maistas tampa tarsi priemonė, kuri padeda mums nusiraminti ir bent kažkiek suteikia laimės. Tačiau ta laimė baigiasi tuomet, kai prasideda virškinimo sutrikimai, kurie dažnai atsiranda dėl to, kad emocinio valgymo metu dedame į burną tai, kas papuola po ranka. Kad to išvengtumėte, valgykite tik tuomet, kai esate gerai nusiteikę ir ramūs. O jeigu „emocinis valgymas“ neduoda jums ramybės, tuomet bent jau rinkitės ne kaloringą, o mažai kalorijų turintį sveiką maistą.

Ir dar, suvalgysite daug mažiau, jei valgio metu susikoncentruosite tik į maistą, bet jokiu būdu ne į kitus, pašalinius dalykus. Pavyzdžiui, dažnas iš mūsų vakarieniaujame prie televizoriaus, vadinasi, neskiriame dėmesio maistui. Tokiu būdu suvalgome daug daugiau, nes svarbus tampa ne pats maistas, o televizijos programa, kurią žiurime. Taip kąsnis po kąsnio ir nejaučiame, kaip ta pilna lėkštė staiga ima ir ištuštėja...

II būdas: Pasirinkite tinkamas lėkštes ir maistą pateikite estetiškai.

Dar vienas būdas suvalgyti mažiau – tai naudoti mažesnio dydžio lėkštes. Prisipažinkite, juk labai dažnai didesnėse lėkštėse prisideda ir didesnę porciją maisto. Retas kuris gamindamas maistą namuose daro taip, kaip aukščiausio lygio restoranuose – maisto mažai, bet jis pateiktas labai estetiškai. Toks maistas tampa ne tik tikru džiaugsmu jūsų skrandžiui, bet ir akims. Taigi, kodėl gi nepabandžius maisto patiekti estetiškai ar bent jau mažesnėse lėkštėse, nei esate įpratę? Taip įprasite suvalgyti daug mažiau maisto.

Stokojate idėjų, kaip estetiškai pateikti maistą? Žvilgterėkite į interneto platybėse šefų gaminamo maisto nuotraukas, nebijokite patys bandyti ir improvizuoti, lai maisto gamyba ir patiekimas būna malonus žaidimas, kuris nuolat stebins Jus ir Jūsų artimuosius

III būdas: Prisijunkite prie „lėto maisto judėjimo“.

Ar esate girdėję apie „lėto maisto judėjimą? Jei ne, tuomet žinokite, jog toks judėjimas atsirado Italijoje, kaip priešprieša greitam maistui.   „Lėto maisto judėjimo“ simbolis – sraigė, kuri ir sufleruoja šio judėjimo filosofiją – valgyk lėtai, būk ramus ir mėgaukis maistu. Taigi, maistas turėtų būti gaminamas namuose, o jo valgymas – tarsi tradicija, kuri suvienija visą šeimą.

IV būdas: Įpraskite gerai sukramtyti maistą.

Net nereikia sakyti, kaip svarbu yra tinkamai sukramtyti maistą: gerai sukramtytas maistas yra geriau įsisavinamas bei virškinamas. Be to, veikiamas skrandžio sulčių maistas trumpiau užsibūna skrandyje. O ar žinojote, kad gerai sukramčius maistą netgi mažiau apkrausite savo širdį? Yra žinoma, kad gerai nesukramtytas maistas gali spausti skrandžio diafragmą dėl to atsiranda įvairūs virškinimo sutrikimai.

L.Rimgailė

 

 

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė