Kiek kainuoja graži laikysena?

Norite judėti lengvai ir gracingai? Dar labiau apie gražią eiseną svajoja jūsų stuburas, tvirtina gydytojai. Patikrinkime, kaip susijęs mokėjimas laikyti nugarą ir judesių gracija.

Prie sienos

Išbandykite pratimą: prisiglauskite prie sienos visu kūnu nuo sėdmenų iki kulnų, delnus atverskite ir taip stovėkite lygiai dešimt minučių. Atrodytų, kas čia tokio – stovi, apie nieką negalvoji, atitrūksti nuo įprastų rūpesčių – kone meditacija. Tačiau jau po minutės ima traukti mentes, o po trijų atrodo, kad išstovėti kone neįmanoma. Vienam skauda kelius, kitam juosmenį, kažkam siaubingai pavargo kaklas.

Kad užtvirtintumėme raumenų atmintį, šį ir kitus pratimus gerai laikysenai reikia daryti kasdien kitas tris savaites, tikina žurnalas "Zdorovje".

Svarbus momentas – pratimus gražiai eisenai reikia daryti rytais, kad susiformuotų taisyklinga laikysena, o kartu gautume žvalumo užtaisą visai dienai. Pirmosios savaitės metu primygtinai rekomenduojama pasidaryti nugaros masažą, kad dėl neįpratimo neatsirastų skausmingų pojūčių.

Taisyklinga laikysena – išties nugaros ir stuburo sveikatos pagrindas. Medicinoje yra net specialus terminas „Tiesios nugaros mokykla“, kai žmogų, kenčiantį dėl nugaros skausmo, moko taisyklingai judėti. Tik taisyklingas vaikščiojimas tiesia nugara stiprina raumenis ir suteikia tinkamą laikyseną. Reikia, kad ji susiformuotų sąmonėje ir pasąmonėje kaip vieninteliai galimi sveiki judesiai.

Vaikščiojimo pamokėlė

Pagrindinė gražios ir sveikos eisenos paslaptis slypi keliuose: einant juos būtina lenkti, be to, remtis ne tik į kulnus ar pirštus, bet į išorinę pėdos dalį. Tuomet ir klubai linguos į taktą – ne vulgariai, o gracingai ir ritmingai, būtent taip, kaip reikia. Dauguma žmonių vaikšto tiesiomis kojomis, praktiškai nelenkdami kelių, arba, atvirkščiai, pusiau sulenktomis. Ir viena, ir kita anksčiau ar vėliau baigiasi nugaros ir sąnarių problemomis.

Gražiai vaikščioti ir visą laiką galvoti apie tai, kad „krūtinė pirmyn, pečiai atgal, pilvas įtrauktas“ yra gana sunku. Tačiau kuo labiau apsiprasite su naująja eisena, tuo daugiau pasitenkinimo jusite iš šio proceso ir savęs pačios, išdidžios ir gražios. Svarbiausia – nepraleisti nė vienos dienos!

Specialisto komentaras

Jums kilo klausimas, kodėl moteris su aukštakulniais atrodo lieknesnė ir gracingesnė? Su aukštais kulniukais neįmanoma vaikščioti tiesiomis kojomis – norom nenorom tenka juos sulenkti. Kita vertus, nuo ilgo vaikščiojimo su aukštakulniais kenčia ir nugara, ir sąnariai. Madingus batelius galima naudoti kaip įrankį, mokantis gražios eisenos: jie padės suvokti judesių mechaniką, o vėliau gražiai ir taisyklingai judėsite su bet kokia avalyne, net sportbačiais.

Defilė su rankine

Paimkite savo rankinę ir kritiškai ją apžiūrėkite. Ar ne per ilgos jos rankenos – jei permetus per petį rankinė tabaluojasi kažkur prie talijos, tai vizualiai trumpina ūgį, gadina laikyseną. Tačiau svarbiausia, kad rankinė nebūtų perkrauta. Įprotis nešiotis sunkenybes, ypač ant vieno peties, gali sukelti stuburo deformaciją ir sugadinti laikyseną.

Tinkamas sėdėjimas

Taisyklingai sėdėti – taip pat menas. Pasirodo, „laikyti nugarą“ sėdint ant kėdės kur kas sunkiau nei judant: penkios minutės – ir pamiršti, kad negalima kūprintis. Kūprinamės tiesiog iš įpratimo. Išeitis ta pati – palaipsniui priversti kūną prisiminti taisyklingą poziciją.

Darbas su savimi biure


Net didžiausios biuro darboholikės turi visas galimybes praleisti darbo dieną naudingai laikysenai.

• Visuomet laikykite nugarą tiesią. Venkite priverstinių sukaustytų padėčių.
• Dažniau keiskite pozą – nesitikėkite, kad kėdė sukurta specialiai jūsų nugarai.
• Nusipirkite ortopedines pagalvėles po juosmeniu ir sėdmenimis.
• Venkite pasilenkimų, ypač staigių.
• Automobilyje sureguliuokite vairą ir sėdynę pagal savo ūgį.