+17
-2
+15
Kivi nauda organizmui
Kiviai dar gerai žinomi, kaip Kinijos agrastai. Tai vienas iš skaniausių vaisių, ne bereikalo kivių nauda sveikatai itin vertinama. Juose gausu fito-cheminių medžiagų, vitaminų ir mineralų. Tai dažnai vartojamas, unikalus vaisius, kilęs iš Rytų Kinijos. Kivi - egzotiškas vaisius taip pat pripažįstamas Kinijos nacionaliniu vaisiumi. 
Kiviai – tropinis augalas, priklausantis lapuočiams, primena sumedėjusias vynuoges. Tai vienas iš aktinidijų šeimos narių. Šių vaisių sezonas trunka nuo rugsėjo iki lapkričio. Tai rudą apvalkalą turintys, ovalo formos vaisiai. 
Kiekvienas vaisius maždaug didelio vištos kiaušinio dydžio ir sveria iki 125 g. Pats vaisius yra minkštas, sultingas, žalio smaragdo spalvos su mažomis, juodomis, valgomomis sėklomis. Vaisių tekstūra panaši į braškių, primena braškių, obuolių ir ananasų vaisių mišinį.

Kivių nauda sveikatai

Kiviai naudingi organizmui dėl jame gausiai esančios tirpios ląstelienos. Didelis ląstelienos kiekis padeda apsaugoti gleivinę nuo toksinų, taip pat nuo chemikalų storojoje žarnoje, kurie sukelia vėžį.
Vaisiuose gausu antioksidantų, vitamino C. Šios medžiagos padeda organizmui išvystyti atsparumą nuo infekcijų sukėlėjų, bei apsisaugoti nuo kenksmingų laisvųjų radikalų.
Kiviuose taip pat gausu vitamino A, vitamino E, vitamino K ir flavonoidų antioksidantų, pavyzdžiui, beta karotino, liuteino. Vitaminas K potencialiai stiprina kaulus, gerina jų veiklą. Taip pat labai svarbus kovojantiems su Alzheimerio liga, nes riboja žalą, daromą neuronams. 
Tyrimais įrodyta, kad medžiagų, esančių kiviuose funkcijos yra labai panašios į aspirino, todėl tai padeda išvengti krešulių kraujagyslių viduje ir apsisaugoti nuo insulto ir širdies ligų. 
Kivių vaisių sėklose yra Omega - 3 riebalų rūgščių. Tyrimais įrodyta, kad tokių rūgščių vartojimas gali sumažinti koronarinės širdies ligų, insulto tikimybę, bei padeda užkirsti kelią ADHD, autizmui ir kitiems raidos sutrikimams, vaikams vystantis.  
Šviežiuose kiviuose yra labai daug kalio, kuris būtinas gerai širdies veiklai. Kalis yra svarbi medžiaga, randama ląstelėse ir organizmo skysčiuose, kuri padeda reguliuoti širdies ritmą ir kraujo spaudimą. 
Kiviuose taip pat yra didelis kiekis mineralų, pavyzdžiui, mangano, geležies ir magnio. Magnis yra svarbus kaulų stiprinimui, kaip ir kalcis.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė