+4
-0
+4
Kodėl dribsniai ir jogurtas yra ne pats geriausias pasirinkimas pusryčiams?

Dribsniai su pienu ar jogurtu yra bene vienas iš lengviausiai paruošiamų pusryčių patiekalų. Juos ypač mėgsta vaikai. Ant dribsnių pakelio esančiose etiketėse mirgėte mirga įvairių vitaminų pavadinimai, tad drąsiai juos duodame savo mažiesiems. Bet ar dribsniai, perdirbti ir apdoroti grūdai, yra išties sveikas maisto produktas?

Dribsnių kelias link pusryčių stalo

Mažas grūdelis virsta taip mėgstamu mūsų pusryčių valgiu. Koks gi jo kelias link mūsų stalo? Ilgas, žinoma, kad ilgas. Dribsniai yra gaminami iš grūdų, tačiau, kad jie taptų skanūs, jie yra gerokai apdorojami. Gamyklose grūdai yra džiovinami, ant jų yra purškiama sintetiniai vitaminai. Tai štai kodėl ant pakelio surašyta dribsnių sudėtis tikrai nemeluoja. Tačiau visi tie sintetiniai vitaminai tikrai nėra pats geriausias pasirinkimas sveiką gyvenimo būdą propaguojančiam žmogui. Tuo labiau, kad norint gauti norimą dienos normą reikiamų vitaminų, teks suvalgyti nemažai tokių dribsnių. Suvalgyti galima, tačiau gausime ne tik vitaminų, bet ir begalę cukraus, kurio yra gausu sausuose pusryčiuose – dribsniuose. Paklauskite savęs, ar jums to reikia?

Jogurtas – sveika?

Jogurtas yra priskiriamas sveikiems maisto produktams, tačiau tik tuo atveju, jei jis gaminamas iš šviežio, nepasterizuoto pieno, kuris yra gaunamas iš ganyklose besiganančių karvių, yra papildytas gyvomis bakterijomis. Toks jogurtas yra puikus probiotikų, vitamino D, sočiųjų riebalų, kalcio ir įvairių fermentų šaltinis. Gerkite jo į sveikatą.

Tačiau kaip yra su jogurtais, kurie stovi parduotuvėse ant lentynų? Šiuolaikinės pieno industrijos gaminamas jogurtas dažnai tampa menkaverčiu produktu, nes yra gaunamas iš tų karvių pieno, kurios neturi galimybės maitintis žole, pavyzdžiui Amerikoj esančios karvės gali būti maitinamos sojų pupelėmis, o jos, kaip žinia, gali būti genetiškai modifikuotos. Taigi, jeigu norite pasilepinti jogurtu, geriau pirkite lietuvišką, o ne atvežtą iš užsienio...

Visada atkreipkite dėmesį į jogurto sudėtį. Tiesa, pirkėjui ji gali atrodyti visa normali, tačiau pasigilinus ir iškodavus neaiškius žodelius, kurie yra ant jogurto pakuotės, paaiškėja, kad po jais slepiasi pridėtiniai chemikalai, tirštikliai ir stabilizatoriai, kurie yra visiškai mums nenaudingi. Pavyzdžiui, stabilizatorius karageninas, kuris gali būti randamas jogurto sudėtyje,  gali sukelti skrandžio ir žarnyno problemų. Išgėrus jogurto su šia medžiaga gali pradėti varginti  pilvo pūtimas ar net viduriavimas.

Kuo dribsnius su jogurtu galima būtų pakeisti?

Tie, kas niekada neranda laiko pusryčiams, gerokai baudžia save ir savo kūną. Kūnas, kuris negauna maisto iš ryto, yra linkęs kaupti maisto atsargas dienos bėgyje. Taigi, jeigu jūs nepapusryčiausite ryte, didelė tikimybė, kad vakare, vos tik grįšite iš darbo, suvalgysite daug daugiau maisto ir jis „nusės“ ant jūsų kūno. Ką daryti? Įprasti sveikai ir reguliariai pusryčiauti. Kas sakė, kad pusryčiams sumuštinius valgyti yra blogai? Žinoma, sumuštiniams nereikėtų rinktis baltosios duonos, kuri neturi daug gerų, maistingų medžiagų. Tačiau jei baltą duoną iškeisite į riekelę pilno grūdo duonos, tuomet tikrai gausite daug daugiau naudingų medžiagų.

Pusryčiams vietoj dribsnių ar jogurto puikiai tinka pilno grūdo duonos sumuštinukai su lašiša. Tereikia tik ant pilno grūdo duonos užtepti sutrinto avokado (puiki sviesto alternatyva), uždėti lašišos, pabarstyti krapais ir paskanti agurko griežinėliu ar  pomidoru. Štai jums dar viena sveikesnių pusryčių alternatyva. Skanaus!

Parengė: L. Rimgailė

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė