Kodėl meditacija yra naudinga ?

KODĖL MEDITACIJA YRA NAUDINGA?


Meditacijos privalumai vaikų ir suaugusiųjų atžvilgiu vis panašėja. Nacionalinis Papildančios ir Alternatyvios Medicinos Centras 2007-ųjų apklausoje nustatė, jog 9.4% suaugusiųjų ir 1% jaunų žmonių, praėjusiais metais praktikavo meditaciją. Iš viso buvo apklausta daugiau nei 20 milijonų amerikiečių. Daug metų netiksli meditacijos nauda gan sparčiai pradėjo atskleisti tikrąją naudą bei populiarinti ją.
Meditacijos supratimas
Meditacijos praktikavimas skatina atsipalaidavimą bei stiprina minčių ir kūno ryšį. Meditacijos istorija įsišaknijusi dvasiškume, bet daugybės tyrimų pagalba stengtasi išsiaiškinti kaip meditacija paveikia sveikatą bei savijautą. Meditacija tipiškai apima susitelkimą ties kokiu nors objektu, mantra ar tiesiog kvėpavimu. Sėdėjimas tam tikroje pozoje, tylioje aplinkoje taip pat yra viso proceso dalis. Šis praktikavimas turi keletą būdų. Nacionalinis Papildančios ir Alternatyvios Medicinos Centras tiria nepaprastąją, abstrakčiąją meditaciją, kuri kilusi iš Hindu ir Budistų tradicijų. Psichologinė meditacija reikalauja susikoncentruoti į kvėpavimą bei moko priimti gyvenimą tokį koks jis yra; Abstrakčioji meditacija reikalauja sutelkti dėmesį į mantrą, kad išsisklaidytų negatyvios mintys.
Psichologinė savijauta
Meditacija gali pagerinti bei sustiprinti psichologinę savijautą. Padidėjęs nerimas, stresas, depresija ir nemiga yra pagrindinės priežastys, dėl kurių žmonės pradeda medituoti. Nervų sistemai meditacija yra ypač naudinga, ji padeda nusiraminti ir lengviau išspręsti psichologines problemas. Meditacija sumažina simpatinės nervų sistemos aktyvumą, o dėl to sumažėja stresinė veikla. Ji taip pat padidina parasimpatinės nervų sistemos aktyvumą; tai sumažina širdies plakimo ritmą bei pagerina kraujotaką.
Lėtinių ligų sumažėjimas
Meditacija padeda kovoti su lėtinių bei pasikartojančių ligų simptomais. Mokslo tyrimas, publikuotas 2009 metų birželį, tyrinėjantis „Chroniškų ligų sustabdymą“ ištyrė, jog ketvirtadalis apklaustųjų, artritu sergančių žmonių, užsiiminėjo meditacija ar kitomis religinėmis bei dvasinėmis terapijomis, kad išgydytų savo ligą. 2008 metų tyrimas žurnale „Pain“ teigė, jog atidžioji meditacija gali sumažinti chroniškų ligų sukeliamus nugaros skausmus vyresniesiems. Tyrime dalyvavusieji turėjo medituoti maždaug keturias dienas per savaitę, kaskart po pusvalandį. Dauguma medikų siūlo užsiimti meditacija ar panašiomis terapijomis vėžiu sergantiems žmonėms; tai padeda sumažinti miego problemas ir chronišką, lėtinį skausmą.
Atsargumo priemonės
Meditacija yra nesudėtingas užsiėmimas, kurį dauguma žmonių gali saugiai praktikuoti. Vis dėl to, reikėtų žinoti kelias atsargumo priemones. Priklausomai nuo meditacijos tipo, jums gali būti privaloma sėdėti, stovėti, gulėti ar netgi vaikščioti; tai yra svarbu jeigu jūs turite judėjimo sutrikimų. Meditacija nėra patartina jeigu turite tam tikrų psichiatrinių sutrikimų, tokių kaip emocinio stabilumo sutrikimas bei šizofrenija. Niekada medicininio gydymo nepakeiskite į meditaciją ar kitas alternatyvias papildomas terapijas.
Na ir galit palikt apačioj tekstą ar nuorodą jogatau.lt, nes manau, kad karts nuo karto vis atsiųsiu po kokį straipsnį.