​Kodėl nepraeina nuovargis? 6 galimos priežastys

Pasirodo, dėl amžino nuovargio gali būti kaltos ir kitos priežastys.


Vandens trūkumas


Net nedidelis organizmo išdžiūvimas gali atimti jėgas ir sumažinti gyvybinę energiją. Medikai tvirtina, kad dėl skysčių trūkumo kūne sumažėja bendras cirkuliuojančio kraujo tūris, kraujas tirštėja, o deguonis ir maistingosios medžiagos nepakankamai gerai išnešiojamos po visą organizmą. Gaudamos per mažai deguonies ir maistingųjų medžiagų smegenys siunčia nuovargio signalus.

Per dieną žmogus turi išgerti vidutiniškai 1,5–2 litrus skysčių. Tikslus jų kiekis priklauso nuo kūno svorio, fizinio krūvio ir oro sąlygų.


Greitas užkandžiavimas


Valgyti paskubomis pakeliui į darbą – žalingas įprotis. Dėl jo žmogus ima per daug vartoti paprastųjų angliavandenių. Juk tradicinis greitas užkandis būna sumuštiniai, bandelės, mėsainiai, dešrainiai ir panašūs dalykai, kuriuos lengva nusipirkti pakeliui ir suvalgyti negaištant laiko.

Paprastieji angliavandeniai greitai pakelia cukraus kiekį kraujyje, tačiau lygiai taip pat greitai jis sumažėja. Medikai tvirtina, kad tokie cukraus svyravimai dažnai būna chroniško nuovargio priežastis.


Kava ir alkoholis


Dauguma žmonių savo dieną pradeda nuo kavos. Paskui dar po kelis kartus gerią šį gėrimą, kad išsaugotų žvalumą. Pasitaiko tokių, kurie prieš naktį išgeria alaus bokalą, kad atsipalaiduotų ir sugebėtų užmigti. Deja, šių gėrimų poveikis būna priešingas.

Piktnaudžiavimas kava gali virsti įpročiu, kuris sutrikdo natūralų organizmo miego ir būdravimo ritmą, todėl atsiranda chroniškas nuovargis. Medikai rekomenduoja apsiriboti trimis nestiprios kavos puodeliais per dieną ir negerti jos vakarais, bent nuo 18 valandos.

Jei iš vakaro išgersite alkoholio, kitą dieną tikrai jausite nuovargį.


Per daug arba per mažai geležies


Nuolatinis nuovargis gali būti susijęs su anemija – geležies trūkumu organizme. Deja, ir per didelis geležies kiekis, ypač vartojant specialius preparatus, gali sukelti chronišką nuovargį, nes pastaruoju atveju organizmas ima specialiai eikvoti jėgas, kad atsikratytų pertekliaus.


Verčiau nebandykite savarankiškai gydytis anemijos dirbtiniais preparatais. Būtina konsultuotis su šeimos gydytoju.


Užversta darbo vieta


Jeigu jūsų darbo vieta atrodo kaip sąvartynas, apkrauta visokiais daiktais, popieriais ir technikos prietaisais, jūs negalite tinkamai sufokusuoti dėmesio ir efektyviai kaupti informacijos.

Mokslininkai įrodė, kad žmonės greitai nuvargsta, kai jiems tenka nuolat blaškytis, nukreipti dėmesį nuo vieno objekto į kitą.

Pasistenkite susitvarkyti ir taip organizuoti savo darbinę erdvę, kad artimiausio regėjimo zonoje nebūtų jokių nereikalingų daiktų.


Poilsis be poilsio


Jei sulaukę savaitgalio ar atostogų vis tiek po kelis kartus per dieną tikrinate elektroninį paštą ir galvojate apie darbą, gerai pailsėti nepavyks. Tai bus tik poilsis be poilsio, nuolatinis nuovargis niekur nepradings.

Kad pailsėtumėte, reikia padaryti tikrą pertrauką nuo darbo. Pasakykite sau, kad dabar ilsėsitės, ir visiškai atsijunkite nuo darbinių rūpesčių.