+1
-0
+1
Kodėl verta sėklas įtraukti į valgiaraštį?

 

Valgykite sėklų kuo dažniau bei gardinkite jomis patiekalus. Sėklos – gardus ir maistingas produktas.

 

Čija sėklos

Čija, arba ispaniškas šalavijas, – tai nepaprastai maistingos sėklos, kuriose gausu skaidulų, taip pat vitaminų ir mineralų, pavyzdžiui, Omega-3 riebalų rūgščių, kalcio, kalio, geležies, fosforo ir kt. Apskritai šios sėklos įvardijamos kaip supermaistas, nes turi gerokai daugiau maistingųjų medžiagų nei dauguma kitų sėklų, vaisių ar daržovių. Čija sėklas tinka valgyti ir vienas – kaip maisto papildą (patartina užpilti iš vakaro vandeniu ir išbrinkinti). Galite jomis praturtinti ir įvairius patiekalus: berti į padažus, salotas, įmaišyti į įvairių kepinių tešlą. Rekomenduojama čijos sėklų paros norma – vienas valgomasis šaukštas.

 

Sezamai

Sezamo sėklos smulkios, kiek suplotos, apgaubtos kietoka rusvos, gelsvos, rudos ar juodos spalvos luobele. Sezamais barstomi sausainiai, pyragai ir bandelės, iš jų gaminami saldumynai, kartoko skonio sėklytėmis gardinamos salotos, krevečių, žuvies ir mėsos patiekalai. Iš žalių arba paskrudintų sezamų sėklų spaudžiamas aliejus. Šaltai spaustas nerafinuotas sezamų aliejaus yra beveik bekvapis ir švelnesnio skonio. Nustatyta, kad sezamų aliejus – bene vienintelė riebalų rūšis, kurią organizmas pasisavina beveik šimtu procentų.

 

Saulėgrąžų sėklos

Gliaudytos saulėgrąžos – puikus energijos šaltinis. Jas galima valgyti vienas (sėklos ypač skanios, kai jas šiek tiek paskrudiname), jos puikiai tinka šviežių daržovių salotoms ar namuose kepamai duonai paskaninti.

 

Moliūgų sėklos

Moliūgų sėklose gausu mūsų organizmui gyvybiškai svarbių medžiagų, todėl per dieną rekomenduojama suvalgyti 2–3 šaukštus sėklų. Jomis galima gardinti pertrintas sriubas, šviežių daržovių salotas, namuose kepamą duoną. Paskrudinusi moliūgų sėklas sausoje keptuvėje ir šiek tiek pabūdžiusi, paruošite gardų užkandį. Salotoms ir sriuboms skaninti naudokite tamsiai žalios spalvos, sodraus skonio moliūgų sėklų aliejų. Jis suteiks patiekalams ypatingą prieskonį.

Šaltinis | Dietinis gydymas bendrojoje praktikoje | Gydytoja dietologė Jūratė Dobrovolskienė