Kokius vaisius ir uogas rinktis diabetu sergantiems žmonėms?

Vaisiai ir uogos – vieni sveikiausių, maistingiausių produktų, kuriuos valgydami gauname ląstelienos, mineralų, vitaminų, angliavandenių ir antioksidantų. Sergantieji diabetu yra priversti vengti kai kurių itin didelį cukraus kiekį turinčių vaisių, o kuriuos vaisius jie turėtų rinktis?

1. Avietes, gervuoges, mėlynes

Šios ląstelienos gausios uogos neturi daug cukraus, bet yra labai išraiškingo skonio. Nepamirškite valgyti uogų pusryčiams ar desertui.

2. Avokadus

„Koks čia vaisius?“, – pasakysite jūs. Na, iš tiesų techniškai avokadas gali būti laikomas ir uoga, tačiau dėmesį šiuo atveju vertėtų atkreipti į gerąsias avokado savybes: sveikieji avokado riebalai mažina cukraus kiekį kraujyje ir stabilizuoja cholesterolio kiekį kraujyje.

3. Citrusinius vaisius

Įprastos geltonos ar žaliosios citrinos sultimis galite paskaninti gėrimus, o greipfrutai taip pat turi itin daug organizmui reikalingų savybių.

4. Papajas

Papajose apstu vitamino C ir antioksidantų bei ląstelienos, naudingos mažinant cukraus kiekį kraujyje bei virškinant.

5. Braškes

Šios raudonskruostės uogos ne tik pagyvina patiekalus raudona spalva, bet ir yra puikus natūralus, mažai cukraus turintis saldiklis.

6. Melionus

Ne visi melionai yra tinkami, tačiau „cantaloupe“, „honeydew“ ar „casaba“ neturi daug cukraus.

7. Pomidorus

Pomidorai – vaisiai, o ne daržovės. Nors tikriausiai jogurto ar košės pomidorais nesaldinsite, tačiau salotas paskaninti ar pasigaminti pomidorų padažą tikrai galite.

8. Guavas

Šie tropiniai vaisiai populiarūs Azijoje ir Karibų šalyse, tačiau būkite atidūs – tik pats vaisius neturi daug cukraus, o iš jo spaudžiamos sultys ar gaminami kiti produktai – kita kalba.

9. Kivius

Kiviuose taip pat gausu vitamino C ir visai nedaug cukraus.

10. Persikus

Nors neretai persikai – itin saldūs, cukraus vidutinio dydžio persike yra vos 13 g, tad ne tiek ir daug.

11. Slyvas

Vienoje slyvoje yra vos 7 g cukraus – visai ne daug.

12. Arbūzus

Nustatyta, kad arbūzus po treniruočių valgę sportininkai greičiau atsigavo ir jautė mažesnį raumenų skausmą, o vienoje arbūzo porcijoje – vos 10 g cukraus.

 

Atminkite – jei sergate diabetu, vadinasi, turite vengti džiovintų vaisių ir sulčių. Minėtieji žali vaisiai neturi daug cukraus, tačiau džiovinti yra itin saldūs, nes džiūdamas vaisius kaupia cukrų. Sultyse taip pat daug cukraus ir neretai sulčių gamintojai prideda dar ir papildomo cukraus.  Rinkdamiesi tarp vaisiaus ir jo sulčių, pavyzdžiui, tarp obuolio ir obuolių sulčių, visada rinkitės obuolį – vaisių.

Straipsnio autorė – Giedrė Janušaitė (šaltinis – Doctor Oz)