Kompiuterinės regos sindromas

Kompiuterinės regos sindromasKompiuteris įsiveržė į visas mūsų gyvenimo sritis. Jais mes ne tik dirbame, bet ir leidžiame laisvalaikį. Tačiau kartu su kompiuteriu atsirado ir „kompiuterių amžiaus liga“. Daugelis žmonių, ilgą laiką dirbančių kompiuteriais, pastebi, jog pablogėjo rega.

Jie skundžiasi sulėtėjusiu regos fokusavimu nuo artimų į tolimus objektus ir atvirkščiai (sutrikusi akomodacija), daiktų dvejinimusi, greitu nuovargiu skaitant, deginimu akyse, „smėlio“ pojūčiu po vokais, akiduobių ir kaktos skausmu, skausmu judinant akis, akies obuolio paraudimu.

Šie reiškiniai vadinami vienu terminu „astenopija“. Anot užsienio specialistų, jam neatsparūs nuo 50 iki 90 procentų kompiuterio vartotojų. Kai kuriems šie požymiai pasireiškia jau po 2 darbo kompiuteriu valandų, daugeliui – po 4, kone visiems – po 6 darbo valandų.

Gydytojas rekomenduoja

Prie kompiuterio sėdėti ne ilgiau nei 4 valandas per parą. Monitorius ant darbo stalo turi stovėti tiesiai, 45-70 centimetrų atstumu nuo akių, šiek tiek žemiau jų lygio (maždaug 10 laipsnių) – taip, kad į ekraną žiūrėtumėte šiek tiek iš viršaus. Kas 30-40 minučių reikia atsitraukti nuo monitoriaus ir padaryti lengvą akių mankštą.

* Stipriai užsimerkite ir plačiai atmerkite akis, intervalas – 6-7 kartai per 30 sekundžių.

* Nepasukdami galvos pažiūrėkite į viršų, žemyn, dešinėn, kairėn.

* Akimis sukite ratus žemyn, dešinėn, viršun, kairėn ir į priešingą pusę.

* 1-2 minutes labai greitai mirksėkite. Tai apsaugos akis nuo perdžiūvimo, raižymo ir skausmo. Dirbdami kompiuteriu stenkitės dažniau mirksėti.

* Užsimerkite ir 1 minutę labai atsargiai bei švelniai masažuokite vokus apskritiminiais pirštų judesiais.

* Dirbdami kompiuteriu nepamirškite taisyklingos laikysenos. Kuo dažniau ištieskite nugarą, pečius. Laiku vartokite gydytojo paskirtus vitaminus. Tada išvengsite CVS, o kompiuteris taps patikimu pagalbininku ir draugu.

Daugiau valgykite vaisių ir daržovių

Vitamino A yra morkose, pomidoruose, lapinėse daržovėse ir žuvų taukuose.

B grupės vitaminų yra riešutuose, daugelyje vaisių, grūduose bei kepenyse.

Vitamino C rasime inkstuose ir įvairių rūšių žuvyje, taip pat erškėtuogėse, citrusiniuose vaisiuose, svogūnuose, pomidoruose, špinatuose ir obuoliuose.

www.delfi.lt