Kur slypi Tibeto vienuolių ilgaamžiškumo priežastis?

Apie tibetiečių vienuolius pasaulyje sklando daugybė legendų. Bene įdomiausia - legenda apie jų ilgaamžiškumą. Ten šimto metų gyvenimas laikomas trumpu, o vienas atsiskyrėlis Tibeto olose esą gyvena nuo XVI amžiaus...

Žinoma, tai mitas, tačiau mums pavyko sužinoti dalelę jų paslapčių. Viena jų – reguliariai atliekamų fizinių pratimų kompleksas, vadinamas „Atgimimo akimi“, kurį sudaro šeši pratimai, rašo "Shkola Zhizni".

Svarbu: visų pratimų esmė – kvėpavimas. Visi judesiai – tik priedas.

1. Atsistokite tiesiai. Rankos į šonus. Neužmerkę akių imkite suktis pagal laikrodžio rodyklę (į dešinę) 4 kartus. Suktis reikia gan greitai, kvėpavimą sulaikykite.

2. Atsigulkite ant nugaros ant grindų. Įkvepiant – pakelkite kojas ir galvą, pečių neatitraukite. Kojas šiek tiek galima sulenkti – ne jas treniruojate. Iškvepiant – kojas ir galvą nuleiskite.

3. Atsiklaupkite ant kelių, smakrą prispauskite prie krūtinės. Įkvepiant atloškite galvą atgal ir išlenkti nugarą. Iškvepiant – grįžkite į pradinę padėtį.

4. Atsisėskite ant grindų, kojos į priekį. Smakrą prispauskite prie krūtinės. Rankos remiasi į grindis šonuose nuo sėdmenų. Įkvepiant atloškite galvą atgal ir išlenkite nugarą (kone padarykite tiltelį, pakelkite sėdmenis – laikykitės tik ant rankų ir kojų). Iškvepiant grįžkite į pradinę padėtį.

5. Gulint atsiremkite (lyg ruoštumėtės atsispaudimams, tačiau dubenį nuleiskite). Žvilgsnis nukreiptas į grindis. Įkvepiant prispauskite smakrą prie krūtinės ir išrieskite nugarą, iškvepiant – grįžkite į pradinę padėtį.

6. Atsistokite tiesiai, kojos - pečių plotyje. Giliai įkvėpkite ir suspauskite sėdmenis. Pasilenkite, rankomis atsiremkite į kelius. Iškvėpkite burna. Neįkvepiant įtraukite pilvą. Išsitieskite, rankos - ant liemens, sėdmenis atpalaiduokite. Įkvėpkite – iškvėpkite.

Kiek kartų atlikti pratimus?

Pradedame: pirmasis pratimas – keturis kartus, kiti likę – tris.

Tęsiame: kasdien prie visų pratimų, išskyrus paskutinį, pridedame po dar vieną kartą.

Baigiame: pirmi penki pratimai – kasdien dvidešimt vieną kartą, šeštasis – tris kartus.

Perspėjimai

Nerekomenduojama žmonėms, turintiems problemų su stuburu, kadangi gan didelis krūvis stuburui.

Nerekomenduojama praktikuotis pilnu skrandžiu – gali supykinti.

Jei darėte „Akį“, tarkime, mėnesį, o paskui nusprendėte dieną praleisti, jūsų savijauta pablogės. Todėl arba darykite, arba ne.

Pratimai (ypač kai atliekate penkiolika-dvidešimt vieną kartą) išvargina. Todėl galima daryti septynis ryte, septynis dieną ir septynis vakare.